۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
محصولات کارخانه فرش میاندوآب به ۲۲ کشور صادر می شود
رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی:

محصولات کارخانه فرش میاندوآب به ۲۲ کشور صادر می شود

ارومیه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۶۰ درصد از محصولات کارخانه فرش در شهرک صنعتی میاندوآب به ۲۲ کشور دنیا صادر می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی ظهر جمعه در آیین بهره برداری از کارخانه تولید فرش ماشینی میاندوآب اظهار کرد: این طرح تولیدی ظرفیت اسمی تولید ۱۵۰ هزار مترمربع به علاوه ۵۰۰ هزار متر مربع فرش با تراکم ۴۵۰۰ و ۱۵۰۰ شانه (ناشی از توسعه فعلی واحد) را دارد.

وی ادامه داد: این طرح در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع در شهرک صنعتی میاندوآب استان آذربایجان غربی واقع است.

بابایی اضافه کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای طرح جدید سرمایه گذاری شده است که ۱۸ میلیارد تومان آن را بانک صنعت و معدن تامین و مابقی، آورده شرکت بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: تعداد اشتغال ایجاد شده در این واحد تولیدی۱۰۰۰ نفر است که ۳۰۰ نفر بصورت اشتغال مستقیم و ۷۰۰ نفر بصورت اشتغال غیرمستقیم مشغول به کارند.

بابایی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد محصولات تولیدی این کارخانه برای مصرف داخل و ۶۰ درصد دیگر نیز به ۲۲ کشور دنیا صادرات می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش‌های مختلف این واحد بازدید به عمل آورد و در گفت‌وگو با مسئولان، دست‌اندرکاران و کارکنان این واحد در جریان مهمترین ظرفیت ها، مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، استاندار و فرماندار میاندوآب و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی کردند.

کد خبر: ۹۰٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha