۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کتاب «تحولات اقتصادی یزد» تدوین و منتشر شد
مدیرکل اقتصاد دارایی استان یزد:

کتاب «تحولات اقتصادی یزد» تدوین و منتشر شد

یزد- کتاب تحولات اقتصادی یزد مربوط به سال ۱۳۹۸ با استخراج آمارهای منتشر شده از سوی مراجع آمار و تخصصی کشور به همت معاونت اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تدوین، چاپ و منتشر شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، علی نمازی گفت: در پیشگفتار کتاب به تحولات اقتصادی استان یزد اشاره شده که از مهمترین اهداف انتشار این کتاب دستیابی به اهداف چشم انداز تعریف شده در سند آمایش سرزمین است.

مدیرکل اقتصاد دارایی استان یزد تاکید کرد: در این کتاب تلاش شده است با استفاده از آخرین آمار رسمی منتشر شده در ۱۹ فصل، وضعیت موجود و تغییر شاخص‌های اقتصادی استان را در سال ۹۸ تبیین کرد و ضمن تحلیل عملکرد هر یک بخش های اقتصادی با استفاده حداکثری از نقطه نظرهای نخبگان علمی و اجرایی اقتصادی کشور و استان، راهکارهایی را جهت تصمیم سازی برای تحقق کامل اهداف مورد نظر ارایه کرد.

در پیشگفتار این کتاب تاکید شد که بر این اساس بهبود محیط کسب و کار و امنیت سرمایه گذاری، مدیریت شاخص قیمت ها و ایجاد فرصت های شغلی متناسب با اطلس بیکاری و اشتغال به ویژه برای بانوان تحصیل کرده، حمایت از واحدهای خوشنام و خوش حساب با هدف افزایش تولید و سرمایه گذاری، تامین مالی اثر بخش توسط سیستم بانکی و بازار سرمایه، تدوین مشوق های سرمایه گذاری و فعال سازی ظرفیت ها و زیرساخت های راکد از مهمترین راهبردهای افزایش رشد اقتصادی استان است.

گفتنی است، کتاب تحولات اقتصادی استان یزد در سال ۱۳۹۸حاوی بخش‌های مختلف اقتصاد ملی، تولید ناخالص داخلی، کشاورزی، صنعت و معدن، ساختمان و مسکن، خدمات، حمل و نقل، انرژی، سرمایه گذاری خارجی، تجارت خارجی، بازار سرمایه، بیمه، پول و اعتبار، بودجه، مالیات، بازار کار، توزیع درآمد، هدفمند کردن یارانه ها و کسب و کار استان است.

کد خبر: ۹۰٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha