۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
بازار فولاد در تنگنای مشکلات

بازار فولاد در تنگنای مشکلات

برای تامین برق کارخانه های تولید محصولات فولادی طراحی داکت و موتور برق مناسب موضوع بسیار مهمی است اما به دلیل ارزان بودن انرژی برق، در طراحی های این کارخانجات داکت و موتور برق قرار نگرفته است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، محمد وحید شیخ ‌زاده مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران، در گفت و گوی خبری اظهار کرد: برای تامین برق کارخانه های تولید محصولات فولادی طراحی داکت و موتور برق مناسب موضوع بسیار مهمی است اما به دلیل ارزان بودن انرژی برق، در طراحی های این کارخانجات داکت و موتور برق قرار نگرفته است.

مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران با اشاره به شروع فصل گرما و معضل تامین برق در صنایع فولادی اذعان کرد: برخی از کارخانه های تولید کننده محصولات فولادی از قبل با سرمایه گذاری در زمینه تامین برق برای کارخانه های خود نیروگاه تولید برق ایجاد کرده اند. این کارخانه ها نه تنها مشکل تامین انرژی نخواهند داشت بلکه خودشان نیروگاه اختصاصی دارند وبرای تولید محصولات خود استفاده می کنند و دچار خاموشی های مکررو زیان های فراوان نخواهند شد. وی در ادامه افزود: اما کارخانه هایی که برق را از دولت خریداری می کنند احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهند شد که باید به سمت بهینه سازی مصرف برق حرکت کنند.

محمد وحید شیخ ‌زاده تصریح کرد: در حالی که در تمام دنیا چون برق و تامین انرژی کارخانه های تولیدی گران است طراحی داکت و موتور تامین برق امری مهم و ضروری تلقی می شود چون حتی می تواند برق مصرفی را ۲۰ درصد کاهش دهند اما برای این موضوع در ایران اصلا امتیازی قائل نمی شوند. من در کل فکر نمی کنم موضوع انرژی و برق در کشور مسئله خیلی حادی باشد وکارخانه ها هم باید خود را با شرایط تطبیق بدهند. در پایان مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران درباره تصویب افزایش قیمت انرژی، برق و گاز مصرفی کارخانه های تولید فولاد در مجلس افزود: افزایش قیمت برق به علت ارزانی آن در کشور مشکلی برای تولیدکنندگان ایجاد نمی کند و هر چقدر هم انرژی گاز و برق گران شود در قیمت تمام شده محصولات فولادی تاثیر چندانی برجای نمی گذارد.

اما باید به این مسئله توجه کرد که بازار فولاد از قبل با مشکلاتی همانند صادرات فولاد و تحریم ها درگیر بوده است که در حال حاضر قطعی های اخیر نیز بر بار این سختی ها افزوده است و زیان زیادی به کارخانه های تولید محصولات فولادی وارد کرده است و موجب آن شده که بسیاری از کارخانه ها که توان لازم برای تولید بیشتر فولاد را دارند از برنامه مورد نظر خود عقب بمانند، که البته همکاری دولت با حوزه محصولات فولادی شاید تا حدودی بتواند از حجم مشکلات جاری بکاهد.

کد خبر: ۹۰٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha