۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
افزایش ۱۲۷ درصدی صادرات کالا از خراسان شمالی
معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان شمالی خبر داد

افزایش ۱۲۷ درصدی صادرات کالا از خراسان شمالی

بجنورد- سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی از رشد ۸۷.۳ درصدی صادرات ازلحاظ ارزشی و رشد ۱۲۷ درصدی ازلحاظ وزنی طی فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت خراسان شمالی، مهرداد داود زاده عمده کالاهای صادرات استان را شامل محصولات پتروشیمی (اوره، ملامین، آمونیاک و ازت)، محصولات فولادی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی (ماکارانی و بذر ذرت) و سایر کالاهای صنعتی برشمرد.

وی افزود: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، چین، ترکیه، پاکستان و مالزی صادر شد.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی سهم گمرک استان را از صادرات به لحاظ ارزشی ۱.۰۶ میلیون دلار و از نظر وزنی ۱.۵هزار تن برشمرد و افزود: این رقم نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۶۴ درصد و ازنظر وزنی ۸۸ درصد کاهش داشته است.

داود زاده سهم صادرات بخش صنعت را از نظر ارزشی ۲.۲ میلیون دلار و وزن ۱۷.۵هزار تن عنوان کرد و گفت: این بخش ۳۹.۲ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۳۴۴ درصد و از نظر وزنی ۱۷۴۰۰ درصد رشد داشته است.

وی به صادرات بخش پتروشیمی نیز اشاره و تصریح کرد: صادرات این بخش به ارزش ۳.۴میلیون دلار و وزن ۱۰.۹ هزار تن است که ۶۰.۶ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشت ازنظر ارزشی ۲۵.۹درصد افزایش و از نظر وزنی ۱۱.۴ درصد کاهش داشته است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان در ادامه به صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی نیز اشاره کرد و افزود: صادرات این بخش به ارزش  ۰.۰۱۴ میلیون دلار و وزنی ۰.۰۳ هزار تن است که ۰.۲درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر ارزشی ۹۱.۷درصد و ازنظر وزنی ۸۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۹۰٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha