۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
با واکسیناسیون عمومی رونق به گردشگری باز خواهد گشت
رئیس جمهور:

با واکسیناسیون عمومی رونق به گردشگری باز خواهد گشت

روحانی، رییس جمهور گفت: امیدواریم ایام نوروز سال آینده با واکسیناسیون عمومی که انجام می‌گیرد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شرایط جدیدی را در کشور شاهد باشیم و صنعت گردشگری رونق پیدا کند.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و نهمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید که از طریق ویدیو کنفرانس برگزارشد، ‌پس از گزارش علی مونسان، افزود: تلاشهای خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است که به بخشی از آنها در این گزارش به آن اشاره شد. وقتی تعداد تخت هتلی و اقامتگاهی در سراسر کشور از ۲۱۹ هزار به ۴۶۵ هزار افزایش پیدا می کند به آن معنا است که رونقی را در گردشگری داخلی و خارجی مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به سختی‌هایی که کرونا در بخش گردشگری به وجود آورده است، یادآورشد: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ هم با مشکلاتی روبرو هستیم اما در عین حال این نوید را می‌دهم که وضع گردشگری در ماه‌های پایانی امسال وقتی واکسیناسیون در سراسر کشور انجام بگیرد شرایط جدیدی می‌شود و همه این زحماتی که مردم  و بخش دولتی و خصوصی کشیدند در پایان امسال شاهد بهره برداری خواهند بود.

روحانی با تشکر از مسوولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه ها تاکید کرد: امیدواریم ایام نوروز سال آینده با واکسیناسیون عمومی که انجام می گیرد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی که انجام می گیرد رونق پیدا کند و شرایط جدیدی را در کشور شاهد باشیم.

وی گفت: در روزهای آغازین ماه خرداد هستیم که ماه حماسه‌ها در تاریخ کشور است. از گذشته‌ دور به خصوص از سال ۴۲ به این طرف که خردادهای بسیار تاریخ ساز در ایران داشتیم و امسال امیدواریم خردادی برای تاریخ و آینده کشور باشد که مژده‌ها و بشارت‌ها به همراه خود برای ما به ارمغان آورده باشد.

روحانی ادامه داد: افتتاح امروز ما که شصت و نهمین افتتاح پنجشنبه‌ها و در هفته های پایانی دولت است بنابراین شاید ناچار شویم غیر از پنجشنبه‌ها، دوشنبه‌ها را هم برای افتتاح‌هایی که آماده است را اضافه کنیم. آنقدر طرح و پروژه‌ برای ماه‌ها و سال‌های آینده آماده شده که دولت بعد هم با تکمیل پروژه‌هایی که الان در دست احداث است دولت سیزدهم هم می‌تواند هر پنجشنبه یا هر روزی در هفته افتتاح‌ها را ادامه دهد چرا که مسیر رشد و توسعه کشور باید ادامه پیدا کند.

رییس جمهور با بیان این که یک مقطع ۸ ساله در اختیار دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: یکی از افتخارات دولت و تدبیر امید در بخش گردشگری است که ما به آن می بالیم و افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حقوق مردم در بخش میراث فرهنگی است. یک بخش از احقاق حقوق مردم این است که توانستیم در این ۸ سال  ۲ هزار و۷۲۳ شیء و آثار تاریخی ما که سالها در کشورهایی مثل آمریکا و اروپا بوده را به داخل کشور برگردانیم که بسیار حایر اهمیت است.

روحانی گفت: در این ۸ سال تلاش بزرگی برای تبدیل کردن روستاها به جاذبه گردشگری شد. وقتی می گفتیم گردشگری تاریخی استانهای مهمی مثل تبریز، اصفهان و شیراز را مدنظر قرار می دادیم یا می گفتیم، پیشتر گردشگری زیارتی مشهد و قم و شیراز بیشتر مدنظربوده است و گردشگری‌ها به تعداد معدودی در کشور محدود شده بود در حالی که سراسر کشور ظرفیت تبدیل شدن به جاذبه‌های گردشگری را دارد.

وی در ادامه با بیان این که صنعت گردشگری یک اقتصاد بسیار پر رونق برای کشور است، گفت: گردشگری منبعی تجدید پذیر است و مثل چاه نفت نیست که تمام شد نشود از آن استفاده کرد. تخت جمشید بیش از ۲ هزار سال بوده و هزاران سال دیگر هم خواهد ماند و یا آثارهای تاریخی دیگری که داریم که منابع ارزشمند ثروت آفرین تجدید پذیراست که با یک مرمت ۵۰ تا ۱۰۰ سال دیگر می ماند بنابراین باید به عنوان آثاری که خلق ثروت و اشتغال می کند و مهم تر این که  هویت ایرانی و اسلامی ما را به جهانیان نشان می‌دهد حفظ کنیم.

روحانی با تاکید بر این که تنوع بخشی به بخش گردشگری بسیار ارزشمند است گفت: تنها آثار تاریخی و فرهنگی نیست که جاذبه دارد البته آثار تاریخی و فرهنگی ارزش خود را دارد اما  می‌توانیم روستاها و مناطق  مختلف را با ایجاد بوم‌گردها به جاذبه های گردشگری تبدیل کنیم.

رییس جمهور گفت: اگر کسی انصاف داشته باشد می‌تواند ببیند که در دولت یازدهم و دوازدهم برای آبادانی روستاها چقدر کار شده است. چه تعداد روستاها گاز، ‌برق و آب رسانی شده است. در زمینه ارتباطات، ساخت جاده، مدارس و خانه های بهداشت چقدر کار شده است. یکی دیگر  مساله گردشگری و جاذبه هایی که در روستاها بوجود آمده است که آنها را کنار هم قراردهیم روستاهای ما شکل و شمایل دیگری پیدا کرده است.

روحانی افزود: در زمینه تحریم نیز کار بسیار بزرگی در این دولت انجام شده است که البته می‌شد تحریم کلا تمام شده باشد، اما با همفکری و اجماع و همه با هم یک کاری را انجام بدهیم با تمام این احوال بخش‌های اصلی تحریم از نظر من در توافق پایان یافته است البته باید توافق کامل شود و وقتی کامل شد اجرا کنیم.

وی ادامه داد: البته این تصمیم خود ماست و درست هم هست، ما تصمیم گرفتیم همه چیز تمام شود و بعد اجرا شروع شود وگرنه اگر می‌خواستیم بخش بخش شروع کنیم یعنی تحریم نفت را برداریم و یا تحریم بانک را برداریم و بقیه آن به تدریج انجام شود، این‌ها در اول سال (۱۴۰۰) و یا پایان سال قبل نیز امکان پذیر بود، ان شاء الله امیدواریم شرایط بسیار بهتری را مردم در ماه‌های آینده و سال‌های آینده تجربه کنند.

رئیس جمهور گفت: دولت در سخت‌ترین شرایط تاریخی یعنی جنگ اقتصادی و ویروس بی نظیر در یک قرن گذشته مواجه بوده، اما در عین حال مردم یاری کردند و به صحنه آمدند و کمک کردند و با فداکاری و صبوری مردم ان شاء الله به زودی روزهای سخت را پشت سر می‌گذاریم و روزهای بهتری در انتظار مردم عزیز سرزمین خواهد بود.

کد خبر: ۹۰٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha