۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
مصرف آب ۵۶ درصد شهروندان قزوینی بیشتر از الگوی مصرف است
معاون شرکت آب و فاضلاب قزوین:

مصرف آب ۵۶ درصد شهروندان قزوینی بیشتر از الگوی مصرف است

قزوین- معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: براساس بررسی های به عمل آمده ۵۶ درصد مشترکین شهری و روستایی قزوین بالای الگوی مصرف یعنی ۱۴ مترمکعب در ماه آب مصرف می کنند.

به گزارش بازار  به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، ناصر لامعی اظهار داشت: بر اساس طبقات مصرف تعیین شده توسط وزارت نیرو ۴۲ درصد از مشترکین جزو دسته پر مصرف هستند و بین ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب آب در ماه مصرف می کنند و ۱۴ درصد از مشترکین نیز جز دسته  بد مصرف می باشند که بیشتر از ۲۸ مترمکعب در ماه آب مصرف دارند.

وی تصریح کرد: الگوی مصرف هر مشترک برای استان قزوین ۱۴ متر مکعب در ماه تعریف شده و مشترکینی که زیر ۵ متر مکعب در ماه مصرف داشته باشند طبق قانون و تعرفه آب امید از پرداخت آب بها معاف هستند.

لامعی به مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین توصیه کرد که میزان مصارف را مدیریت کنند و به هدر رفت آب کولرهای آبی، تعمیرات نشت آب تاسیسات و لوله های آب داخل ساختمان و املاک برای حفظ منابع آب و برخورداری شهروندان از آب سالم و بهداشتی اهمیت ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در کاربری های غیرخانگی حتما مصرف برابر الگو و ظرفیت قراردادی توصیه می شود چرا که هزینه مصارف بالاتر از الگو و ظرفیت قراردادی ماهانه شامل هزینه آب آزاد خواهد بود و حدود ۱۳ برابر از هزینه عادی بالاتر است.

کد خبر: ۹۰٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha