۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
اجرای یک هزار هکتار کشت قراردادی محصولات کشاورزی در همدان
مدیر سازمان تعاون روستایی همدان عنوان کرد:

اجرای یک هزار هکتار کشت قراردادی محصولات کشاورزی در همدان

همدان - مسلمی راد، مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از اجرای یک هزار هکتار کشت قراردادی محصولات کشاورزی توسط این اتحادیه در استان همدان خبر داد.

مجید مسلمی‌راد در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در راستای حمایت از تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان اتحادیه تعاون روستایی استان همدان نسبت به اجرای طرح کشت قراردادی محصولات کشاورزی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: محصولاتی که امسال برای کشت عقد قرار داد شدند شامل گوجه فرنگی ۳۰۰ هکتار  و کلزا ۷۰۰ هکتار مجموعا در سطح هزار هکتار بوده است.

مسلمی راد گفت: کشت قراردادی محصول استراتژیک کلزا در تمام سطح استان همدان اجرا شده اما کشت گوجه مختص شهرستان اسدآباد بوده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان با اشاره به مزایای کشت قراردادی کاهش دغدغه فروش محصول و بازاریابی برای کشاورزان و تامین موهد اولیه و نهاده ها را از جمله دلایل ضرورت ترویج کشت قراردادی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کشاورزی قراردادی راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی است و بر این اساس اتحادیه تعاون روستایی در راستای توسعه کشت قراردادی افزایش میزان سطح  زیر کشت انواع محصولات کشاورزی را در قالب کشت قراردادی در برنامه خود دارد.

وی تاکید کرد: سایر تشکل های بخش کشاورزی نیز باید در این زمینه ورود کنند چرا که کشاورزی قراردادی می تواند حلقه های واسطه از تولیدکننده تا مصرف کننده را کاهش دهد و به نفع کشاورز و مصرف کننده نهایی باشد.

کد خبر: ۹۰٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha