۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
رقص اقتصاد هند در روزهای تراژیک نفت
سقوط جهانی نفت لایحه واردات هند را کاهش داد

رقص اقتصاد هند در روزهای تراژیک نفت

به گفته اقتصاددانان کاهش قیمتهای انرژی از جمله نفت و گاز به کاهش تورم و هزینه لایحه وارداتی هند و محدود کردن کسری تجاری این کشور و حساب های جاری نفت آن کمک می کند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشاتودی، هند،سومین مصرف کننده بزرگ نفت خام جهان یکی از ذینفعان بزرگ سقوط تاریخی نفت است زیرا لایحه واردات آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

نفت ارزان تر نیز می تواند به دولت نخست وزیر مودی کمک می کند تا مالیات بر سوخت ها را نسبت به انتقال تمام مزایای کاهش قیمت به مصرف کنندگان، افزایش دهد.

دولت مودی که تحت فشاری زیادی برای دستیابی به رشد بالای اقتصادی می باشد و بزرگترین شکست بانکی را تجربه کرده است، از این رخداد برای سودآوری قابل توجه اقتصاد استفاده می کند.

به گفته رادیکا رائو، اقتصاددان بانک DBS سنگاپور، طلسم طولانی مدت قیمت پایین نفت از قدرت خرید حمایت می کند . همچنین این مسئله مربوط به میزان وجهی است که شخص پس از تخفیف مالیات، بدهی و سایر هزینه های خود برای خرج کردن در اختیار دارد.

رائو در گفتگو با سی ان بی سی اظهار کرد که قیمت های داخلی نفت به طور بالقوه توانایی کاهش را دارند و افت فشار حاشیه ای بر مشاغل غیر نفتی ممکن است در اثر تقاضای کم وزنی اقتصاد، به نوعی کاهش یابد.

او همچنین افزود: «ما امیدواریم که افزایش در هزینه های دولت و جایگاه مثبت صادرات خالص موجب رشد مالی ۲۰۲۱ این کشور شود.»

اقتصاددان ارشد آتلانتیک در IHS Markit نیز گفت که پایین آمدن قیمت های نفت در جهان حتی سقوط چند روز پیش آن ، موجب سودآوری هند می شود زیرا بیش از ۸۰ درصد از کل انرژی مصرفی در سال مالی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ به هند وارد شده است.

او اظهار داشت که قیمت های پایین نفت و گاز باعث افزایش سودآوری قابل توجهی برای بخش هایی که از نفت استفاده می کنند ، از جمله کارخانجات و شرکت های پتروشیمی و تولیدی برق و همچنین حمل و نقل می شود.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد که نرم شدن فشار تورمی بر اقتصاد، می تواند در تلاش برای کمک به تحریک رشد و بهبود جریان پول در بازارهای مالی این کشور، فضای بیشتری را برای کاهش نرخ بهره در اختیار بانک مرکزی هند قرار دهد.

کد خبر: ۹٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha