۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
سهم صنعت در اشتغال اردبیل به ۳۵ درصد افزایش یافته است
رئیس سازمان صمت اردبیل:

سهم صنعت در اشتغال اردبیل به ۳۵ درصد افزایش یافته است

اردبیل- صادقی، رئیس صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: سهم صنعت در اشتغال استان اردبیل به بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته تا همچنان امیدوار به صنعتی شدن چهره استان در سال‌های آینده باشیم.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های اقتصادی که با تولید کالا و خدمات و با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات ساخته دست بشر سر و کار دارد، در حقیقت فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی را شامل می‌شود که در قالب گروه‌های مختلف حمایت از ایجاد و احداث این واحدها در دستور کار وزارت صنعت و سازمان‌های زیرمجموعه است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحدهای صنعتی بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان است.

فعالیت ۲۲ هزار نیروی متخصص در واحدهای صنعتی اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این واحدهای صنعتی با توجه به تاکید استفاده از نیروهای متخصص و فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیش از ۲۲ هزار نفر فعالیت می‌کنند که عمده آنها تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند.

صادقی افزود: در حال حاضر در استان اردبیل علاوه بر واحدهای صنعتی که در حال تولید هستند، ۹۵۰ طرح صنعتی نیز جواز تأسیس دریافت کردند که به سرعت وارد مدار تولید شده و بر ظرفیت اشتغال و سرمایه‌گذاری آنها افزوده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از بین این طرح‌ها ۳۰۰ طرح صنعتی با تاکید استاندار اردبیل وارد فاز عملیاتی شده که مجموع سرمایه‌گذاری آن بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان است.

صادقی اشتغالزایی این بخش را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح‌ها در طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید تا تحول جدی در استان در بخش صنعت رقم بخورد.

وی به جهش ۳۸ درصدی تعداد جواز تأسیس صادر شده در یک سال اخیر را در استان اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: در حالی که میانگین این رشد در کشور ۲۳ درصد است فراتر از این میانگین ما در استان اردبیل با رشد چشمگیر در جواز تأسیس صادر شده مواجه هستیم.

اجرای طرح های مهم و مادر در اردبیل

صادقی به اجرای طرح‌های مهم، مادر و بزرگ در سطح استان با زنجیره تولید و قطع واردات و افزایش صادرات غیرنفتی اشاره کرد و گفت: طرح‌های تولیدی در بخش داروهای گیاهی، شیمیایی، متانول، ظروف کریستال، تولید کاغذ از سنگ و تولید کنسانتره مس و مولیبدن است.

وی استان اردبیل را قطب تولید ام. دی. اف، شیرآلات بهداشتی، لاستیک‌های رادیال کامیون و اتومبیل و همچنین کارخانجات تولید آب معدنی و شمش فولاد اعلام کرد و افزود: نقش مهمی را این تولیدات در توسعه اقتصادی استان داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد:‌ در کوتاه مدت سهم صنعت در اشتغال استان از ۲۸ درصد به بیش از ۳۵ درصد خواهد رسید که البته این فرآیند در سطح استان شروع شده است.

کد خبر: ۹۰٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha