۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
عدم مدیریت و برنامه ریزی در قطعی برق منجر به خسارت زیادی به واحدهای صنعتی می شود
در گفتگو با بازار؛

عدم مدیریت و برنامه ریزی در قطعی برق منجر به خسارت زیادی به واحدهای صنعتی می شود

کرج- غلامی، مدیرعامل شهرک صنعتی سپهر با اشاره به آسیب هایی که در نتیجه قطعی برق به واحدهای صنعتی وارد شده، گفت: عدم مدیریت و برنامه ریزی مناسب در این امر باعث خسارات جبران ناپذیری به بخش خصوصی می شود.

احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در روزهای گذشته در برخی از واحدهای صنعتی قطعی برق منجر به بیکاری کارگران شد، در برخی واحدها قطعی مکرر برق به ماشین آلات آسیب زد و در واحدهای دیگر هم مواد اولیه از دست رفت یا ضایعات کارخانجات اضافه شد.

غلامی با اشاره به اتفاقاتی که در نتیجه قطعی برق در روزهای گذشته برای واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک سپهر افتاده افزود: بدتر از همه اینکه برنامه مشخصی برای قطعی برق ارائه نمی دهند. در روزهای گذشته قطعی برق شهرک، خارج از برنامه ای بوده که توسط شرکت برق اعلام شده بود و در ساعت اعلام شده، برق قطع نشده بلکه در ساعت دیگری اعمال شده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی سپهر اظهار کرد: این امر آزاردهنده و نگران کننده است، چرا که آسیب های زیادی برای واحدهای صنعتی دارد. اگر مشکل کمبود برق داریم باید مشکل را مدیریت کنیم اما اینکه واحد صنعتی را در جریان نگذاریم آسیب و خسارات جبران ناپذیری برای آنها دارد.

غلامی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی در صورت قطعی برق در هر شرایطی قطعا دچار آسیب می شوند، افزود: راهکارهایی مثل تغییر ساعت شیفت کاری مطرح شد اما با توجه به اینکه برخی نیروها بانوان هستند و فرزندان خود را برای نگهداری نزد کسی می گذارند در ساعات غیرمتعارف این رویه برای کارگران مشکل ساز خواهد بود.

برای قطعی برق باید به بخش خصوصی اعلام شود تا بتواند دوام بیاورد
وی گفت: چنانچه قطعی برق باید اعمال شود، به بخش خصوصی باید برنامه داده شود تا بتواند دوام آورد. وقتی ۳۰ درصد ضایعات یک کارخانه بالا می رود نمی تواند به تعهدات خود عمل کند و تبعات زیادی برای کارخانجات دارد.

مدیرعامل شهرک صنعتی سپهر با بیان اینکه واحدهای صنعتی گله مند هستند و گلایه خود را به ما منعکس کردند، گفت: ما نیز از طریق فرمانداری و اداره برق پیگیر هستیم. اما اداره برق شهرستان پاسخ داد که برنامه قطعی نه فقط شهرستانی بلکه استانی هم نیست. دیسپاچینگ برق منطقه ای تهران که چند استان مانند البرز و برخی استان های همجوار را تامین برق می کند، برنامه ریز است.

غلامی افزود: البته ما دسترسی به اداه برق تهران یا مقامات بالاتر نداریم و درخواست و گلایه خود را به مدیران شهرستان و استان منتقل می کنیم و آنها پیگیری می کنند و این موضوع باید در سطح ملی پیگیری و رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی و تولیدی خسارت زیادی بابت بی برنامه گی می بینند، گفت: امسال سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید است اگر بشود تدبیری اندیشیده شود که قطعی برق نباشد که بهتر است. اگر هم اجتناب ناپذیر است و چاره ای نیست درخواست ما این است که این موضوع مدیریت و برنامه ریزی دقیق شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی سپهر با اشاره به گفته برخی مسئولان که اعلام زمان بندی دقیق قطعی برق منجر به سرقت کابل و.. خواهد شد، اظهار کرد: برای این امر باید چاره اندیشی شود. می توان با گشت های مشترک، نظارت نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها برای حل این موضوع اقدام کرد اما نمی توان با این توجیه به واحدهای تولیدی خسارت وارد کرد. چرا که خسارت مالی، خرابی دستگاه ها، آسیب دیدن قالب ها، تخمیر مواد و غیره از تبعات قطعی بی برنامه خواهد بود.  

غلامی گفت: چند سال قبل هم مشکل قطعی برق وجود داشت، اما برای شهرک های صنعتی برنامه ریزی شده بود که در روزهای مشخصی در هفته قطعی برق انجام می شد و آن روزها شرکت تعطیل می شد.

کد خبر: ۹۰٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha