۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
حجم آمار و اطلاعات تولید شده در وزارت تعاون قابل قیاس با دیگر وزارتخانه ها نیست
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حجم آمار و اطلاعات تولید شده در وزارت تعاون قابل قیاس با دیگر وزارتخانه ها نیست

میرزایی، معاون امور اقتصادی در اولین شورای تحلیل آمار و اطلاعات وزارت کار گفت: حجم آمار و اطلاعات تولید شده در این وزارتخانه قابل قیاس با دیگر وزارتخانه ها نیست و خلاء وجود چنین شورایی محسوس بود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله میرزایی، معاون امور اقتصادی در اولین شورای تحلیل آمار و اطلاعات وزارت کار افزود: برگزاری نشست های این شورا می تواند در تهیه پژوهش ها و سیاست گذاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش ارزنده ای ایفا کند. ‌

رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست هدف از تشکیل شورای تحلیل آمار و اطلاعات را غنای کیفی و کمی گزارش های تحلیلی وزارتخانه عنوان کرد.

«علیرضا زاهدیان» گفت: شورای تحلیل آمار و اطلاعات به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده و هر دو هفته یکبار نشست برگزار می کند.

دبیر شورای تحلیل آمار و اطلاعات افزود: این نشست  با مروری بر شرح وظایف و اهداف تشکیل شورا، بررسی تعداد شاغلین به تفکیک فعالیت های اقتصادی - سال های ۱۳۸۴ الی بهار ۱۳۹۹، تعداد شاغلین به تفکیک فعالیت های اقتصادی - سال های ۱۳۸۴ الی بهار ۱۳۹۹ و ویژگی های اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست- سال های ۹۸-۱۳۹۰"  برگزار شد.

وی برگزاری این نشست ها را بستری برای ارائه و بررسی گزارش های تحلیلی که در سایر بخش های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می شود دانست و عنوان کرد:  گزارش های تحلیلی برتر در روز آمار تقدیر می شوند.

زاهدیان گفت: ارائه مقالات و پایان نامه های مرتبط با حوزه ماموریت های وزارتخانه نیز در این نشست ها مفید هستند.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد  گزارش مقایسه تعداد شاغلین به تفکیک فعالیت های اقتصادی مربوط به زمستان ۱۳۹۹ در مقایسه با زمستان ۱۳۹۸ و گزارش بررسی ویژگی های اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست سال های ۹۸-۱۳۹۰" ارائه شود و همچنین گزارش وضعیت بازار کار غیررسمی و اطلس نیروی کار در بخش دولتی و گزارش برآورد تعداد مشمولین قانون کار  نیز در دستور کار قرار بگیرد.  

زاهدیان افزود:  با توجه به آنکه محاسبه خط فقر از سوی مرکز آمار ایران، در فهرست آمارهای رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری قرار گرفته است، بررسی خط فقر و شاخص های مرتبط به صورت مشترک بین مرکز آمار و اطلاعات راهبردی و دفتر مطالعات رفاه اجتماعی در دستور کار قرار  دارد.

در این نشست مدیران واحدهای ستادی، مدیران آماری سازمان های وابسته، مشاورین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صاحبنظران و اساتید دانشگاه حضور داشتند.

کد خبر: ۹۰٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha