۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
دستور دادستان همدان در زمینه جمع آوری کارتن به دست ها معطل مانده است
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان:

دستور دادستان همدان در زمینه جمع آوری کارتن به دست ها معطل مانده است

همدان - دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه فعالیت کارتن به دست ها باید متوقف شود، گفت: دستور دادستان همدان در زمینه جمع آوری کارتن به دست ها معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار بازار، امین ابوالقاسمی صبح چهارشنبه در کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی استان همدان که با دستور جلسه بررسی موانع توسعه گردشگری برگزار شد، به مهمترین موانع توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: طی جلسات قبلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دادستان دستور جمع آوری کارتن به دست ها را صادر کرد.

ابوالقاسمی با بیان اینکه در بحث ساماندهی نیز میراث فرهنگی شرکتی را تاسیس کرد و اطلاع رسانی برای دریافت مجوز انجام شد، افزود  طبق اساسنامه این شرکت خانه مسافرها تنها در زمان پیک می توانند فعالیت داشته باشند اما متاسفانه موارد مطرح شده به طور صحیح اجرا نشده است.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان تاکید کرد: عدم صدور مجوز فعالیت برای خانه مسافرها تا پایان ۱۴۰۰ و پلمب واحدهای غیر مجاز با عزم جدی دادستانی و نیروی انتظامی مورد مطالبه خواهد بود.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز این نشست با اشاره به برگزاری نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به عدم بالا رفتن نرخ هتل ها و داشتن تخفیفات لازم برای مسافران و مصوبات بیست و هفتمین و بیست و سومین جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همچنان شاهد حضور کارتن به دست های خانه مسافرها در سطح و میادین ورودی شهر همدان و شهرستان ها هستیم.

هادی خورشیدی عنوان کرد: فعالیت این خانه مسافرها معضلات بزرگی برای هتل ها و مهمانپذیرهای شهر ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: این عامل مشکلات امنیتی نیز برای شهروندان و مسافران ایجاد کرده به نحوی که مستلزم برخورد جدی دادستانی و نیروهای انتظامی خواهد بود.

دبیر کل اتاق بازرگانی همدان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های قانونی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهارکرد: یکی از مهم ترین مواردی که موجب توسعه بخش خصوصی در استان همدان خواهد شد به حرکت درآمدن چرخ حوزه گردشگری است.

طاهره ایزدی افزود: موانع  این بخش بارها در کمیسیون گردشگری، کارگروه کارشناسی شورای گفتگو و در صحن شورای گفتگو طرح موضوع و برخی امور تا حدی تسهیل شده اما امیدواریم با دریافت مصوبات اثر گذار در نشست آتی شورای گفتگو دیگر معضلات این بخش با توجه به آسیبی که از شیوع ویروس کرونا متحمل شده است تسهیل و روان سازی شود.
 

کد خبر: ۹۰٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha