۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به گندم‌کاران زنجانی پرداخت می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به گندم‌کاران زنجانی پرداخت می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در راستای کمک به کشاورزان بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به گندم‌کاران استان پرداخت می‌شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی باعث کاهش تولید گندم در استان  زنجان شده است،گفت: تولید گندم از ۴۶۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن رسیده است. 

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان در استان زنجان پرداخت می شود،اظهار کرد: هدف از پرداخت این تسهیلات کمک به کشاورزان است چرا که تولید گندم در استان کاهش یافته است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت:  کاشت گندم در بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان توسط کشاورزان در فصل پاییز انجام شده است.

تاراسی با بیان اینکه ۱۱ مرکز برای خرید گندم از کشاورزان در استان زنجان پیش بینی شده است،تصریح کرد: کشاورزان در زمان مقرر نسبت به تحویل گندم اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه این استان در تولید بذور گندم رتبه برتر کشوری را دارد، تصریح کرد: بذرهای گندم با معیارهای علمی تهیه شده و در اختیار کشاورزان استان قرار داده می شود و در این میان استفاده از بذرهای اصلاح شده بهره‌وری تولید محصول گندم را افزایش می دهد و در این میان استفاده از بذور اصلاح شده باعث شده تا سال به سال به کیفیت گندم استان افزوده شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: طی سالجاری شهرستان خدابنده با بیش از ۴۰ درصد بیشترین کشت گندم در استان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۹۰٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha