۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
«دوبی کوین» رمز ارز دوبی به زودی به بازار می آید
ثبات نسبی در بازار رمز ارزهای دنیا طی ۲۴ ساعت گذشته؛

«دوبی کوین» رمز ارز دوبی به زودی به بازار می آید

در روز گذشته ارزش رمز ارزها در دنیا تقریبا ثابت بود و هیچ اتفاقی که باعث تغییر قیمت در این بازار شود، نیافتاد. مهمترین خبر روز قبل عرضه «دوبی کوین» ظرف ماه های آتی است.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات روز چهارشنبه ۲۶ می سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش بیت کوین در بازار جهانی بالغ بر ۳۸ هزار دلار بود و ارزش اتریوم در مرز ۲هزار و ۶۰۰ دلار قرار داشت و هر دوج کوین با قیمت ۳۴ سنت مبادله شد.

طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در این روز ارزش رمز ارزها در دنیا تغییر چندانی نسبت به روز قبل نداشت که نشان از ثبات نسبی در بازار است و پیش بینی می شود این وضعیت تا انتهای هفته جاری ادامه داشته باشد.

در این روز گزارشی در مورد درخواست فعالان بازار رمز ارزها برای عدم انتشار توییت توسط ایلان ماسک منتشر شد. سی ان بی سی در این زمینه نوشت: «هر زمانی که ایلان ماسک توییتی منتشر می کند، ارزش در بازار رمز ارزها تغییر می کند و این تغییرات به ضرر فعالان این بازار است. به همین دلیل خروج او از این فضا سیاستی بسیار مطلوب و مناسب است.»

اما خبرهای مرتبط با بازار رمز ارزها به سیاستهای ایلان ماسک و فعالیتهای سرمایه گذاران در این بازار خلاصه نمی شود. خبرهایی در مورد عرضه«دوبی کوین» رمز ارز ایجاد شده در شهر دوبی منتشر شده است.

وب سایت «فین تک» در این مورد نوشت: «تمامی کشورهای دنیا برای ایجاد ارز مجازی و رمز ارز ملی سرمایه گذاری کرده اند و خبرهایی در مورد عرضه پول دیجیتال چین و چند کشور دیگر منتشر شده است ولی امارات تا کنون در این حوزه سرمایه گذاری نکرده بود. این در حالیست که امارات برا باقی ماندن در بازار و فعالیت در عرصه اقتصاد جهانی نیاز به قدرت نمایی در بازار رمز ارزها و اقتصاد دیجیتال دارد و عرضه دوبی کوین اولین و اصلی ترین گام در این زمینه است.»

طبق این گزارش تا چند ماه آینده مردم می توانند از دوبی کوین در کشور استفاده کنند. قرار بر این است که امکان استفاده از آن برای پرداختهای داخل مراکز خرید و حتی پرداختهای آنلاین فراهم شود. دولت دوبی اعلام کرد دوبی کوین به زودی جایگزین پول های ملی کشور که با پشتوانه بانک مرکزی عرضه می شوند، خواهد شد و قیمت اولیه این رمز ارز برای خریداران بین المللی برابر با ۰.۱۷ دلار به ازای هر دوبی کوین است.

 وب سایت فین تک  تاکید کرد دوبی کوین اولین رمز ارزی نیست که  توسط کشوری مورد آزمون قرار می گیرد، پیش از این  دولت ونزویلا  تلاش کرد با استفاده از رمز ارزهای ایجاد شده در داخل کشور بدهی های نفتی خود را بپردازد ولی رمز ارزهای ونزویلا با استقبال سرمایه گذاران بین المللی روبرو نشد.

رمز ارز ایجاد شده در ونزویلا «کوین پترو» نام داشت ولی در دنیای رمز ارزها دوام زیادی نداشت. اما انتظار نمی رود این وضعیت برای دوبی کوین ایجاد شود زیرا شهر دوبی یکی از شهرهای ثروتمند در دنیا است و قدرت اقتصادی زیادی دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی  هم برای مبادلات پولی و کالایی شرایط مناسبی دارد. به همین دلیل رمز ارز تولید شده در این شهر قابلیت رشد و استفاده جهانی را خواهد داشت.

کد خبر: ۹۰٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha