۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
افزایش کد بورسی از ۷ میلیون در سال ۹۲ به ۳۷ میلیون در سال ۹۹
سخنگوی دولت عنوان کرد

افزایش کد بورسی از ۷ میلیون در سال ۹۲ به ۳۷ میلیون در سال ۹۹

ربیعی، سخنگوی دولت گفت: افرادی که دراز مدت در بورس بودند هیچ گاه متضرر نشدند. نقش دولت‌ها در همه کشورها در بازار سرمایه نقش ضامن نیست و نقش حامی دارد.

به گزارش بازار، علی ربیعی درباره وضعیت بازار سرمایه و برنامه‌های دولت در این زمینه گفت: اتفاق رخ داده در بازار سرمایه و متضرر شدن عده‌ای از هم‌وطنانی که در شرایط خاص وارد بورس و در کوتاه مدت دچار ضرر شدند را نه تنها فراموش نکرده‌ایم و بی توجه نبوده‌ایم، بلکه همواره از موارد نگرانی‌های دولت بوده و دولت از هر فرصتی هم برای حمایت بازار سرمایه دریغ نکرده است و تا روز آخر کار هم دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: آنچه که رییس جمهور گفتند مسئله روند تکاملی بازار سرمایه در این سال‌ها بود و افزایش نقش بازار سرمایه در اقتصاد ایران بود. در یک اقتصاد سالم بازار سرمایه نقش خود را یافته به رغم همه فراز و نشیب‌ها راه خود را پیدا کرده که این قابل انکار نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ابتدای سال ۹۲ شاخص بورس حدود ۴۰ هزار واحد بوده و امروز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسیده است، اظهار کرد: تعداد کدهای بورسی ابتدای سال ۹۲حدود ۷ میلیون بود و امروز بدون احتساب سهامداران عدالت به ۳۷ میلیون رسیده است.

به گفته دستیار ارتباطات اجتماعی بازار سرمایه به تامین کننده نیازهای سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل شده است و  اینها زیرساختهایی هست که برای سالم سازی اقتصاد ایران به وجود آمد. اما متاسفانه عده ای از هم وطنان صرفا در مقطع اوج‌گیری بورس وارد بورس شدند و امروز مسئله ما حمایت از این افراد است.

ربیعی ادامه داد:‌ افرادی که دراز مدت در بورس بودند هیچ گاه متضرر نشدند. نقش دولت‌ها در همه کشورها در بازار سرمایه نقش ضامن نیست و نقش حامی دارد. اکنون باید از این افراد حمایت کنیم، در این خصوص تصمیماتی گرفتیم. به عنوان مثال افرادی که به دعوت دولت به بورس آمدند و سهام‌های صندوق های دولتی را خریداری کردند سیاست‌های جبرانی اتخاذ کردیم و سهام جبرانی به آنها تعلق خواهد گرفت.

سخنگوی دولت با اشاره به هفت تصمیم مهم گرفته شده در دولت و سران قوه که پس از امضای مقام معظم رهبری ابلاغ خواهد شد، گفت:  دیروز در جلسه سران قوه چند تصمیم جدید اتخاذ شد و این مسیر تا پایان دولت ادامه خواهد داشت. برخی از تصمیمات اتخاذ شده دولت به زیان مالی دولت بود.   دولت از محل درآمدهای خود برای جبران زیان و تثبیت بازار اقدام خواهد کرد.

وی افزود: اقتصاد دوران تحریم و فشار در دوران تحریم و افزایش قیمت ارز و بی ثباتی بازار باعث شد مردم برای حفظ دارای خود به هر طریق ممکن اقدام کنند و متاسفانه عده‌ای از هم وطنان که به دنبال حفظ دارایی خود بودند متضرر شدند وگرنه بازار سرمایه رو به تکامل بوده است و هم‌چنان خواهد بود و دولت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری همچنین درباره نامه‌نگاری رییس مجلس و دستور به رییس بانک مرکزی درباره رمزارزها و قانونی بودن یا نبودن آن، گفت: رییس مجلس طی نامه مفصلی مسئله را مطرح کرد و از رییس کل بانک مرکزی خواست نسبت به مسدود ساختن درگاه‌های پرداخت اقدام کند.

وی افزود: البته در جلسه عصر روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفتند که منظورشان چنین چیزی نبوده است. ضمن اینکه این درخواست رییس قوه از یک مسئول اجرایی جنبه عملی ندارد و قانونی نیست.

ربیعی تصریح کرد: در حالی که رییس کل بانک مرکزی هم طی مصوبه‌ای اعلام کرد موضوع رمز ارزها ابعاد مختلفی دارد و بانک مرکزی اقدام شتاب‌زده‌ای در این زمینه انجام نخواهد داد اما کارگروهی با مسئولیت بانک مرکزی در دولت تشکیل شده که در حال بررسی نحوه اقدام در این زمینه هستند و نیاز به تصمیم دولت و مجلس دارد.

سخنگوی دولت با اشاره بررسی این موضوع در نشست روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و امروز صبح ستاد اقتصادی دولت، تصریح کرد: سیاست دولت نظم و انضباط دادن به این فعالیت‌ها و جلوگیری شدید از سوء استفاده است.

کد خبر: ۹۰٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha