۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
 ضعف عملکرد دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از قطع برق
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

ضعف عملکرد دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از قطع برق

شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بی نظمی در قطع برق مشترکان را ناشی از ضعف عملکرد دستگاه های اجرایی ذیربط دانست.

به گزارش بازار، مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون پیش بینی های لازم برای افزایش تولید و بهینه سازی مصرف انرژی صورت گرفته اما ضعف مدیریت و نقص در اجرای قانون موجب عقب افتادگی از تکالیف قانونی و در نتیجه قطعی برق در کشور شده است.

وی افزود: اگر مسئولان ذیربط با عمل به قانون پیش بینی های لازم را انجام می دادند اکنون با افزایش تولید و بهینه سازی مصرف انرژی امکان جلوگیری از قطع برق مشترکان فراهم می شد.

دکتر مالک شریعتی به پیگیری های مجلس در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه ها و هفته های گذشته نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلساتی با مسئولان وزارت نیرو و دیگر دستگاه های ذیربط موضوع مشکلات صنعت برق و انرژی در کشور را پیگیری کرده اند و امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته شاهد بهبود مدیریت و بهینه سازی تولید و مصرف انرژی در کشور باشیم.

وی به نقش برخی تغییرات اقلیمی و افزایش زودرس گرمای هوا در افزایش مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به خشکسالی و گرمای زودرس شاهد افزایش مصرف بوده ایم اما این وضعیت از قبل قابل پیش بینی بوده است و مسئولان ذیربط باید پیش بینی و پیشگیری های لازم را برای جلوگیری از قطع مکرر برق مشترکان و جلوگیری از خسارات به مردم انجام می دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله تکالیف قانونی وزارت نیرو افزایش تولید برق متناسب با نیاز کشور از طریق توسعه انرژی های تجدید پذیر، استفاده از سیکل ترکیبی با ارتقای فنی نیروگاه های گازی و مدیریت و بهینه سازی مصرف بوده اما متاسفانه این تکالیف قانونی به طور کامل اجرا نشده است.

وی به پیش بینی های انجام شده در بودجه ۱۴۰۰ برای بهبود تولید و مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ الزام صنایع به بهینه سازی مصرف انرژی پیش بینی شده اما متاسفانه در سال های گذشته عزم جدی در دولت برای بهینه سازی مصرف انرژی و اصلاح تعرفه ها وجود نداشته است‌ و خاموشی های اخیر بیانگر ضعف در مدیریت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاخیر در اجرای نظام افزایش پلکانی تعرفه مصرف انرژی را از دیگر عوامل بروز مشکلات و قطع برق دانست و اظهار داشت: با اجرای نظام پلکانی تعرفه برق می توان تا حد زیادی مصرف گروه های پرمصرف و تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارزها را کنترل کرد که می تواند به میزان قابل توجهی به کاهش و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند.

کد خبر: ۹۰٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha