۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
سیل و تگرگ ۲۵۵ میلیارد تومان خسارت به روستاهای اهر وارد کرد
فرماندار اهر:

سیل و تگرگ ۲۵۵ میلیارد تومان خسارت به روستاهای اهر وارد کرد

اهر- فرماندار اهر در تشریح ارزیابی خسارت سیل و بارش بی‌سابقه تگرگ در ۲۷ روستای شهرستان اهر افزود: میزان خسارت ها به روستاهای اهر بیش از ۲۵۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش بازار به نقل از فرمانداری اهر، رسول خدابخش مجموع خسارت سیل و بارش تگرگ را در شهرستان اهر ۷۵ میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در جریان وقوع سیل ۱۰۰ رأس دام سنگین و سبک و ۲۵۵ قطعه مرغ تلف شد و ۶۰ کیلومتر از راه‌های عشایری، ۳۰ حلقه چاه آب، ابنیه‌های فنی محور اهر-مشگین‌شهر و روستاهای سیل‌زده تخریب شد.

وی از خسارت سیل و بارش تگرگ به ۷۰۰۰ هکتار از باغات و اراضی زراعی شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: از اسفندماه سال گذشته تا به امروز ۲۵۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دامی شهرستان اهر در حوادث غیرمترقبه دچار خسارت شدند.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری حدود ۴۷۰۰۰ هکتار از باغات و اراضی زراعی شهرستان اهر در پی وقوع سیل، خشک‌سالی، بارش تگرگ، طوفان و سرمازدگی متحمل خسارت شده‌اند.

خدابخش اضافه‌ کرد: گزارشات کارشناسی از خسارت وقوع سیل و بارش سنگین تگرگ به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده و امیدواریم با مساعدت مسئولان استانی و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس؛ غرامت کشاورزان خسارت‌دیده جبران و پرداخت شود.

کد خبر: ۹۰٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha