۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
تولید حبوبات در قزوین ۴۰ درصد کاهش می‌یابد
مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین:

تولید حبوبات در قزوین ۴۰ درصد کاهش می‌یابد

قزوین- مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی قزوین گفت: پیش بینی می شود به دلیل کاهش قابل توجه بارندگی ها در پاییز پارسال و بهار امسال تولید حبوبات در استان نسبت به سال زراعی قبل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کم شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، تورج بنیادی اظهار داشت: سال جاری پیش بینی می کنیم بین ۶ تا ۷ هزار تن حبوبات شامل عدس و نخود در مزارع دیم استان قزوین برداشت شود که این رقم سال قبل بیش از ۱۰ هزار تن بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۳۵ هکتار از مزارع دیم استان قزوین به کشت عدس و نخود اختصاص یافته بود، افزود: برنامه ابلاغی سطح زیر کشت سال زراعی جاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای کشت این محصولات در استان ۲۰ هزار هکتار بوده است.

بنیادی همچنین گفت: امسال چهار هزار و ۷۳۵ هکتار از مزارع دیم استان به کشت نخود اختصاص یافته که نشانگر تحقق ۹۵ درصدی برنامه ابلاغی وزارتخانه بوده و همچنین ۱۲ هزار و ۳۶۵ هکتار نیز کشت عدس به ثبت رسیده که معادل ۸۳ درصد برنامه ابلاغی وزارتخانه است.

مدیر امور زارعت جهادکشاورزی قزوین همچنین گفت: از دیگر حبوبات زیر کشت در استان قزوین باید به لوبیا اشاره کرد که سطح زیر کشت آن حدود ۸۰۰ هکتار است که مزارع آبی را شامل می شود و بیشتر مختص به بخش های الموت غربی و الموت شرقی قزوین است.

کد خبر: ۹۰٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha