۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
جریمه ۴ میلیاردی ۲ فروشگاه زنجیره‌ای بابت گرانفروشی
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران خبر داد

جریمه ۴ میلیاردی ۲ فروشگاه زنجیره‌ای بابت گرانفروشی

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران از جریمه ۳۸ میلیارد ریالی دو فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای و صنایع غذایی پخش و توزیع حبوبات به اتهام گرانفروشی خبر داد و گفت: این حکم قطعی شده است.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی افزود: این دو شرکت شامل شرکت هایپرمارکت‌های ماف پارس و شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبز دانه هرمزان است که بالغ بر ۳۰۰ هزار کیلوگرم انواع حبوبات شامل لوبیا چیتی، لپه و عدس را گرانفروشی کرده بودند.

وی گفت: این حکم قطعی شده و در مرحله اجراست.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران افزود: ۱۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه شرکت سبزدانه هرمزان و ۲۷ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال جریمه شرکت هایپر مارکت ماف پارس است.

اسفنانی گفت: البته فروشگاه زنجیره‌ای دیگری هم در همین حوزه تخلفی مرتکب شده که به ۱۹۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شده، اما چون این حکم قطعی نشده است از بیان نام شرکت معذوریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر این میزان جرایم می‌تواند بازدارنده باشد؟ افزود: بالاخره این جریمه در یک قلم تخلف شامل حبوبات است و اگر در موارد دیگر هم تخلف گرانفروشی مشاهده و گزارش شود به همان میزان مجازات می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران گفت: اینکه اثربخشی این جرایم به چه میزان است به طور قطع قانون نیاز به اصلاح دارد چرا که مجازات‌ها مطابق قانون نیست و سال‌ها قبل تصویب شده است و با توجه به کاهش ارزش پول این جرایم اثرگذاری لازم را ندارد، اما بی اثر هم نخواهد بود.

اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر این شرکت‌های زنجیره‌ای مجدد مرتکب همین تخلف شوند چه برخوردی صورت می‌گیرد؟ افزود: وقتی شرکت در صنفی به پرداخت جریمه محکوم می‌شود مکلف است پرداخت کند که اگر پرداخت نکرد حساب‌ها مسدود و در صورت ضرورت، اموال توقیف می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: برخورد با گرانفروشان در نوبت نخست ۲ تا ۴ برابر ارزش میزان گرانفروشی است و اگر تکرار کنند منجر به نصب پلاکارد و حتی پلمب آن واحد صنفی می‌شود.

کد خبر: ۹۰٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha