۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کردستان و اقلیم در مسیر ارتباط و تعامل بهتر/ صدور خدمات فنی و مهندسی در اولویت قرار دارد
در نشست استانداران سلیمانیه و کردستان عنوان شد:

کردستان و اقلیم در مسیر ارتباط و تعامل بهتر/ صدور خدمات فنی و مهندسی در اولویت قرار دارد

سنندج- همزمان با سفر استاندار سلیمانیه عراق به استان کردستان، زمینه‌ها و شرایط برای تعامل و ارتباط بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، هه وال ابوبکر استاندار سلیمانیه عراق در سفر دو روزه خود به استان کردستان با مدیران و مسئولان استانی دیدار و راهکارهای ارتباط و تعامل بین دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جریان نشست استانداران سلیمانیه عراق و استان کردستان که شامگاه دوشنبه در سنندج برگزار شد، راهکارهای مختلف برای تعامل و ارتباط بهتر بین دو طرف به ویژه بهره مندی از ظرفیت های مشترک مرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در این نشست با اشاره به ارتباطات دو کشور فراتر از تفاهم نامه‌های عقد شده، اظهار کرد: وجود مرز رسمی ایران با اقلیم کردستان عراق یکی از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی برای دو طرف محسوب می شود و باید از آن استفاده کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تسهیل شرایط ارتباط بین اقلیم کردستان عراق و کشورمان در تمامی زمینه ها، افزود: مدیران و مسئولان استان کردستان باید با کمترین زمان و آسانترین راه مبادلات مرزی را توسعه دهند و از تمامی ظرفیت های در اختیار به نحو مناسب و شایسته بهره برداری کنند.

احداث راه آهن سنندج - سلیمانیه در دستور کار
استاندار کردستان پیگیری احداث راه آهن سنندج - سلیمانیه را یک فرصت مناسب برای سرعت بخشیدن به مبادلات مرزی عنوان کرد و گفت: انتظار می رود که در سایه همکاری های مشترک زمینه برای احداث این طرح زیرساختی به بهترین شکل ممکن فراهم شود.

وی بیان کرد: ارائه خدمات فنی مهندسی و گازرسانی به سلیمانیه و همچنین ارتباطات دانشگاهی و آموزشی و در نهایت ساخت شهرک‌های صنعتی مشترک فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال بین دو منطقه به شمار می رود.

مرادنیا از تصویب منطقه آزادی تجاری بانه و مریوان و احداث فرودگاه سقز هم به عنوان زیر ساخت مناسب برای فعالیت‌های مشترک اقتصادی یاد کرد و افزود: این دسته از تفاهم‌های بین المللی موجب بهرمندی از این زیر ساخت‌ها در هر دو سوی مرز می شود.

ویروس کرونا عامل اصلی کاهش مبادلات تجاری با ایران بود
استاندار سلیمانیه هم در این نشست با اشاره به کندی پیشرفت تفاهم نامه  های قبلی، افزود: علت این امر تغییر حکومت در اقلیم کردستان و مشکلات اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا بوده است.

هه وال ابوبکر از آمادگی اقلیم کردستان برای از سر گیری تفاهامات اقتصادی با ایران خبر داد و گفت: ما تلاش می کنیم از تمامی ظرفیت های در اختیار در راستای توسعه و تقویت فعالیت های مشترک اقتصادی و فرهنگی بهره برداری کنیم.

در جریان برگزاری این نشست شماری از مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان کردستان نیز به بیان اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه های قبلی با اقلیم کردستان عراق پرداختند.

سفر دو روزه استاندار سلیمانیه عراق به استان کردستان در راستای بررسی راهکارهای ارتباط و تعامل بین دو طرف و همچنین پیگیری میزان اجرای تفاهم نامه های قبلی صورت گرفت.

کد خبر: ۹۰٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha