۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
بارندگی‌ها در زنجان ۴۹ درصد کاهش دارد/ پلمب ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

بارندگی‌ها در زنجان ۴۹ درصد کاهش دارد/ پلمب ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا سوم خرداد ماه سالجاری ۱۸۸ میلی متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹.۶۴ درصد کاهش دارد.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از اول مهرماه سال گذشته تاکنون بارندگی ها در استان زنجان کاهش یافته است،گفت: طی این بازه زمانی تنها ۱۸۸ میلی متر بارش در استان ثبت شده است. 

وی اظهار کرد: این میزان بارش طی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۹.۶۴ درصد کاهش دارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: باید سازمان جهاد کشاورزی استان شرایط بحرانی آب را درک کرده و کشاورزان را نسبت به کشت محصولات کشاورزی کم آبر تشویق کرده و جلوی کشت محصولاتی همچون گوجه فرنگی،خیار و هندوانه که با آب زیادی  دارند را بگیرد. 

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه این شرکت برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب، جلوی فعالیت چاه‌های غیر مجاز را خواهد گرفت، تاکید کرد: طی سالجاری طبق برنامه ریزی انجام شده ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز آب در استان مسدود می شود. 

افشاری تاکید کرد: از آغاز سالجاری تاکنون ۲۸ حلقه چاه غیر مجاز در استان زنجان شناسایی و مسدود شده است. 

وی با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد است، تصریح کرد: میزان مصرف آب در بخش صنعتی در زنجان هم از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان بر لزوم مدیریت مصرف آب در همه بخش‌ها تاکید کرد و گفت: شهروندان در این شرایط بحرانی همکاری لازم را با شرکت آب منطقه ای داشته باشند. 

کد خبر: ۹۰٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha