۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
بخشودگی جرائم مالیاتی به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان:

بخشودگی جرائم مالیاتی به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است

همدان - مدیرکل امور مالیاتی استان همدان بابیان اینکه بخشودگی جرائم در حوزه مالیاتی به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است، گفت: این اقدام باعث تشویق فرار مالیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمد دلشادی ظهر دوشنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اقتصاد در سال جدید ضمن گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و تبریک انتصاب مدیر جدید تالار بورس منطقه ای همدان بیان کرد: بخشودگی جرائم در حوزه مالیاتی به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است ضمن اینکه باعث تشویق فرار مالیاتی می شود.

دلشادی افزود: با توجه به دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا کسب و کارهای صدمه دیده در دوره شیوع ویروس کرونا بالاتر از پنج درصد از بخشودگی مالیاتی استفاده خواهند کرد.

ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی
دلشادی بابیان اینکه تا پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی فقط به شکل فیزیکی انجام می‌گرفت اما در ماه‌های اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا، ضرورت استفاده بیشتر از خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری تشدید شد، گفت:  بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور نیز برنامه‌هایی را برای ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی اجرا کرده است.

دلشادی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای توسعه خدمات الکترونیک مالیاتی و تسهیل امور مربوطه، امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی را برای مؤدیان مالیاتی فراهم کرده است.

وی افزود: مؤدیان مالیاتی برای استفاده از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی باید با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی مالیاتی به نشانی tax.gov.ir گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را تأیید و انتخاب کنند و در این صورت آنها خواهند توانست از طریق حساب کاربری خود به تمامی اوراق مالیاتی مربوط به پرونده مالیاتی خود دسترسی داشته باشند.

دلشادی ادامه داد: یکی دیگر از قابلیت‌های سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی این است که به محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مؤدی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد.

بخشودگی جرائم مالیاتی به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تأکید بر این که ابلاغ الکترونیکی با این روش در حکم ابلاغ واقعی خواهد بود و تمامی پیامدهای قانونی ابلاغ فیزیکی را به همراه خواهد داشت افزود: نکته مهم درخصوص ابلاغ الکترونیکی اوراق این است که چنانچه مؤدی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق، نسبت به مشاهده اوراق به صورت الکترونیکی اقدام کند، تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ واقعی ابلاغ اوراق مالیاتی ثبت خواهد شد و این تاریخ مبنای محاسبه مواعد قانونی مرتبط با انجام تکالیف قانونی قرار خواهد گرفت.

افرادی که کسب و کاری را آغاز کرده اند می توانند امور مربوط به مالیات خود از ثبت نام تا دریافت اظهارنامه مالیاتی به صورت ۱۰۰ در صد الکترونیکی انجام دهند و طی ۲۴ ساعت کد اقتصادی خود را دریافت کنند

وی گفت: افرادی که کسب و کاری را آغاز کرده اند می توانند امور مربوط به مالیات خود از ثبت نام تا دریافت اظهارنامه مالیاتی به صورت ۱۰۰ در صد الکترونیکی انجام دهند و طی ۲۴ ساعت کد اقتصادی خود را دریافت کنند.

سیدناصر محمودی گفت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی مقرر شده جلسه شورای هماهنگی به صورت ماهیانه برگزار و گزارش آن به صورت کتبی به این وزارتخانه ارسال شود.

محمودی بیان کرد: به منظور تحقق شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» پنج کار ویژه و محور عملیاتی شامل مقررات زدایی و بهبود کسب و کار، تسهیل مالیات ستانی، تسهیل امور گمرکی، تسهیل تأمین مالی و سرمایه گذاری و تأمین مالی و مدیریت اموال دولت در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه اقتصادی و دارایی در استان همدان به تشریح سیاست های پیشنهادی وزارتخانه پیرامون این پنج محور عملیاتی ذکر شده پرداخت و گفت: سیاست های پیشنهادی در حوزه مقررات زدایی و بهبود کسب و کار شامل رفع موانع مقرراتی از محیط کسب و کار، تسهیل و بهبود محیط کسب و کار و ساماندهی نظام مجوز دهی است.

هوشمندسازی نظام مالیاتی و بهبود خدمات مؤدیان و تسهیل فرآیندهای مالیات ستانی پیشنهاد شده است

وی گفت: در حوزه مالیات ستانی سیاست های حمایت از واحدهای تولیدی، هوشمندسازی نظام مالیاتی و بهبود خدمات مؤدیان و تسهیل فرآیندهای مالیات ستانی پیشنهاد شده است.

بخشودگی جرائم مالیاتی به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است

محمودی با بیان اینکه در حوزه تسهیل امور گمرکی سیاست ها شامل تسهیل تجارت خارجی، هوشمندسازی گمرک و تقویت کنترل های محسوس و نامحسوس، رفع مشکلات حمل و نقل و سایر زیرساختها و تسهیل تجارت خارجی است، افزود: در حوزه تأمین مالی و سرمایه گذاری نیز سیاستها شامل تقویت بازار اولیه، ساماندهی بازارهای کالایی، تأمین مالی زنجیره ای تولیدکنندگان، تسهیل در تأمین مالی کسب و کارها، پوشش ریسک فعالیت های اقتصادی و تأمین مالی سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در صنایع بزرگ و پیشران کشور و تسهیل فرآیندهای توثیق است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان عنوان کرد: در حوزه تأمین مالی و مدیریت اموال دولت سیاست های پیشنهادی شامل تعمیم استفاده از سازو کار اسناد تسویه خزانه، بهبود نظام تأمین مالی طرح های عمرانی، اصلاح فرآیندهای اجرایی مولدسازی و فروش اموال مازاد و دارایی ها است.

لزوم شناسایی و کاهش آسیب های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا
وی یاداور شد: شناسایی و کاهش آسیب های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا، طرح موضوع پورتال و طراحی اطلس سرمایه گذاری استان همدان، تسهیل شروع کسب و کار از طریق استقرار پنجره واحد فیزیکی، مسائل و مشکلات مربوط به اسناد خزانه، بررسی و ارائه راهکار در خصوص مشکلات اجرایی اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان ملایر در حوزه عملکرد وزارت متبوع از مصوبات شورای هماهنگی در سال گذشته بود.

نماینده سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان همدان نیز در این جلسه بیان داشت: صاحبین کالاهای غیر قاچاق در اولویت استرداد اموال تملیکی خود از سوی این سازمان هستند که با پرداخت هزینه های مربوطه، کالاها به صورت تهاتر به این افراد واگذار می گردد.

وی گفت: پیشنهاد شده کالاهای کشف شده ای که تولید داخل هستند، جزء کشفیات قرار نگیرد.

مدیرتالار بورس منطقه ای استان همدان نیز در این جلسه گفت: یکی از اتفاقات خوب در سال گذشته تخصصی شدن ساختمان تالار بورس همدان و اضافه شدن ۱۷ کارگزاری جدید و ایجاد اشتغال ۲۹ نفر در شهرستان همدان بوده است.

برگزاری جلسات با دهداری ها برای افزایش سواد مالی روستاییان

علی زرینی افزود: یکی از برنامه های امسال تالار بورس همدان، برگزاری جلسات با دهداری ها برای افزایش سواد مالی روستاییان است.

بخشودگی جرائم مالیاتی به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است

وی گفت: بازار سرمایه می تواند تأمین مالی پروژه های شهرداری از جمله قطار شهری را بر عهده گیرد ضمن اینکه  نیاز است قوانین و مقررات بورس به صورت کاملاً شفاف تدوین شود.

دبیرکمیسیون شورای هماهنگی بانکهای استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: تأمین مالی ۹۰ درصد توسعه اقتصادی در کشور توسط بانکها انجام می شود.

محمد طوماسی گفت: علاقمندی به سپرده گذاری در بانکها با توجه به بازار رمز ارزها و مسکن و غیره کاهش یافته است بنابراین تکالیف زیادی بر دوش سیستم بانکی از جمله وام های تولیدی، وصول و مطالبات و غیره است که باعث شده نتوانیم خدمات را به نحو احسن و با کیفیت مطلوب ارائه دهیم.

وی گفت: با توجه به مصوبه جلسه قبل، دو باب مدرسه توسط بانکی کشاورزی و بانک ملی در شهرستانهای رزن و کبودرآهنگ در حال ساخت است.

کد خبر: ۹۰٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha