۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
اپراتورها، تجهیزات برق سایت هایشان را به روز رسانی کنند
معاون امور پستی رگولاتوری:

اپراتورها، تجهیزات برق سایت هایشان را به روز رسانی کنند

حقی، معاون امور پستی رگولاتوری اعلام کرد: در پی قطعی‌های برق و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده اند امکانات دیزل ژنراتور برای تامین برق هاب سایت‌ها و سایت‌های BTS را تقویت کنند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی افزود: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادارات کل ICT در استان‌ها نیز بایستی با بازدید و بررسی میدانی سایت ها، در صورت وجود مشکل در تجهیزات پشتیبانی برق، هماهنگی لازم را برای رفع آن انجام دهند.

وی درباره تعامل با وزارت نیرو برای رفع مشکلات ناشی از قطعی برق گفت: از وزارت نیرو و شرکت توانیر درخواست کردیم در صورت امکان، قطعی برق به حداقل رسیده و در طول یک روز چند بار تکرار نشود. همچنین برنامه زمانبندی قطعی برق بطور شفاف اعلام شود تا اپراتورها متناسب با آن برنامه ریزی‌های لازم را برای مدیریت و تامین برق سایت‌ها و پایداری ارتباطات انجام دهند.

حقی با اشاره به اینکه زمان شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان برق پس ازتخلیه شارژ، نسبتا طولانی (حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت) است، تاکید کرد:با توجه به اینکه تجهیزات یکسو کننده‌های اپراتورها هم برق سایت‌ها را تامین می‌کند و هم شارژینگ باتری را انجام می‌دهد، به همین دلیل اگر قطعی‌های برق به تناوب و در مدت زمان کوتاه اتفاق بیفتد، تجهیزات پشتیبان برق سایت‌ها نیز برای رفع مشکل کافی نیستند، به همین دلیل لازم است شرکت توانیر درتصمیم گیری برنامه زمانبندی قطعی برق، محدودیت‌های تکنولوژی تجهیزات را در نظر بگیرند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تصریح کرد: ضرورت استفاده از خنک کننده‌ها بویژه در مناطق گرمسیر به علت بالا بودن دمای هوا نیاز دیگر اپراتورهاست که مستقیم توسط شبکه اصلی برق تامین می‌شود و از طریق باتری‌ها هم قابل جبران نیست.

کد خبر: ۹۰٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha