۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
توزیع ۱۰۱ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان حمل و نقل جاده ای استان همدان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

توزیع ۱۰۱ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان حمل و نقل جاده ای استان همدان

همدان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از توزیع ۱۰۱ هزار و ۴۸۶ حلقه لاستیک بین کامیون‌داران و رانندگان وسایل سنگین و مسافربری در استان همدان خبر داد.

صفر صادقی‌راد در گفتگویی با خبرنگار بازار که به مناسبت هفته جهانی ایمنی راه ها انجام شد به نقش ایمنی جاده ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه مانوری خودرویی با همکاری دستگاه های مرتبط با ایمنی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه سعی داریم مردم را نسبت به تصادفات آگاه و در مسیر ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها به لحاظ فیزیکی و آموزشی قدم های موثری برداریم، عنوان کرد: ارتقای ایمنی عابرین پیاده، وانت بارها، اجرای طرح آشکارسازی، همکاری با پلیس راه همدان برای تشدید اقدامات نظارتی در پاسگاه ها و محورهای مواصلاتی استان و مواردی از این دست از جمله اقدامات در حوزه ایمنی راه ها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه همدان یکی از استان های برتر در زمینه به کارگیری از سامانه های آی.تی. اس بوده است، اظهار کرد: همدان در فروردین ماه سال جاری نیز رتبه برتر در استفاده از این سامانه  را کسب کرد.

۵۵ دستگاه ثبت تخلفات و عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۵ دستگاه ثبت تخلفات و عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است، عنوان کرد: نصب ۱۰ دستگاه دیگر نیز در این زمینه مدنظر است اما هنوز منجر به عقد قرارداد نشده است.

توزیع ۱۰۱ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان حمل و نقل جاده ای استان همدان

صادقی راد با بیان اینکه ۲۸ دوربین نظارت تصویری در جاده‌های استان همدان وجود دارد، یادآور شد: ۷۴ دستگاه ترددشمار و دو دستگاه توزین در حال حرکت در جاده‌های استان همدان وجود دارد و به زودی دو دستگاه توزین درحال حرکت نیز در محورهایی که ماشین های سنگین از آن ها عبور می کنند، نصب خواهد شد.

وی به سامانه ارتباط مردمی ۱۴۱ راهداری نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۴۰ خط تلفن در این زمینه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و دریافت انتقادات و پیشنهادات مردم هستند.

صادقی راد با اشاره به توزیع لاستیک از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته به بعد مطرح کرد: مشکلی در تأمین و توزیع لاستیک در سطح کشور و استان همدان وجود ندارد.

از ابتدای طرح توزیع لاستیک ماشین های سنگین تاکنون در استان همدان ۱۰۱ هزار و ۴۸۶ حلقه لاستیک بین کامیون‌داران و وسایل سنگین و مسافری توزیع شده است

وی افزود: از نیمه دوم اسفند سال گذشته لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی در سامانه راهداری بارگزاری نمی‌شود و لاستیک با ارز نیمایی در سامانه کالا وجود دارد و از ابتدای طرح توزیع لاستیک ماشین های سنگین تاکنون در استان همدان ۱۰۱ هزار و ۴۸۶ حلقه لاستیک بین کامیون‌داران و وسایل سنگین و مسافری توزیع شده است.

صادقی راد با اشاره اینکه سالانه بالغ بر ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری جابه جا می شود، اظهار کرد: علی رغم وجود تحریم ها، شاهد افزایش تناژ جابه جایی کالا بوده ایم به نوعی که سال گذشته بالغ بر ۱۲ میلیون تن کالا در استان همدان جابه‌جا شد که نسبت به سال گذشته افزایش تناژ داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از صدور ۷۶۷ هزار و ۷۰۰ بارنامه در استان همدان نیز خبر داد و گفت: سال جاری هیچ مشکلی در زمینه حمل کالاهای اساسی و سیمان در استان همدان وجود ندارد و که نسبت به سال قبلی آن، رشدی ۵.۵ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

فعالیت ۱۰۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۰ شرکت مسافربری در همدان
صادقی راد در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه در استان همدان تعداد ۱۰۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۰ شرکت مسافربری وجود دارد، مطرح کرد: مشکلی در این زمینه در سطح استان همدان وجود ندارد.

توزیع ۱۰۱ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان حمل و نقل جاده ای استان همدان

وی با بیان اینکه ۶۶ هزار تن چغندرقند به کارخانه قند همدان منتقل شده که استان همدان بالاترین تناژ حمل چغندرقند را بعد از شهرستان شوش به خود اختصاص داده است، افزود: در زمینه حمل کالاهای اساسی از بنادر جنوبی کشور به استان همدان مشکلی وجود ندارد.

صادقی راد اضافه کرد: امسال یکی از سال هایی بوده که حتی یک روز هم تأخیر در انتقال نهاده‌های دامی نداشتیم.

۲۸۰ دستگاه و ماشین آلات راهداری در محورهای مواصلاتی استان همدان فعال است

صادقی راد با بیان اینکه در شرایط خاص تحریمی هستیم اما علی رغم این موضوع تعداد ۲۸۰ دستگاه و ماشین آلات راهداری در محورهای مواصلاتی استان همدان فعال است، ادامه داد: پروژه های مختلفی نیز در بحث روکش های جاده ها در سامانه کالا در حال بارگزاری است و در خردادماه در این زمینه اقداماتی را به انجام خواهیم رساند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در خصوص وضعیت ایمن سازی گردنه اسدآباد نیز مطرح کرد: خوشبختانه ایمن سازی این محور یکی از پروژه های مهمی است که از سال گذشته کلید خورده و طی صحبت هایی که با مسئولین مربوطه در سطح کشوری داشته ایم، در تمامی گردنه، حفاظ میانی نصب و روشنایی محور تامین خواهد شد.

صادقی راد در این زمینه با بیان اینکه پیمانکار نیوجرسی در استان همدان به تعداد کمی وجود دارند، مطرح کرد: اما با این حال، طی یکسال اخیر، برای حفاظ میانی و ایمنی ۵۰ کیلومتر از راه های استان قرارداد بسته ایم.

توزیع ۱۰۱ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان حمل و نقل جاده ای استان همدان

وی در خصوص وضعیت سرقت های علائم و نشانه های راه ها نیز طرح کرد: این موضوع یکی از دغدغه های سازمان شده به نوعی که اعلام های سرقتی بالایی از سطح شهرستان های استان همدان به ما گزارش می شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: در این زمینه، مکاتبات مکرری داشته ایم و سعی شد با استفاده از گشت های راهداری و طرح موضوع، همه مسئولین استانی را نسبت به این موضوع حساس سازیم و اقداماتی در این راستا داشته باشیم تا بتوانیم سطح سرقت ها در این زمینه را به حداقل ممکن آن برسانیم.

شانه سازی، تسطیح حریم و تعدیل شیب شیروانی، اصلاح پیچ، ترانشه برداری، تعریض راه، اصلاح تقاطع و دوربرگردان، تنقیه پل در محورهای استان همدان انجام شده است

صادقی راد به طرح راهداری محوری نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در قالب طرح راهداری محوری شانه سازی، تسطیح حریم و تعدیل شیب شیروانی، اصلاح پیچ، ترانشه برداری، تعریض راه، اصلاح تقاطع و دوربرگردان، تنقیه پل و غیره در محورهای استان همدان انجام شده است و فعالیت هایی در این زمینه در حال اجرا است.

شناسایی ۱۶ نقطه حادثه خیز در سطح راه های استان همدان
وی در خصوص وضعیت نقاط حادثه خیز استان همدان نیز مطرح کرد: سال گذشته ۱۶ نقطه حادثه خیز در سطح راه های استان همدان شناسایی شد که هم اکنون ایمن سازی و اصلاح و رفع حادثه خیز بودن آن ها را در دستور کار داریم.

صادقی راد با بیان اینکه تمامی این پروژه ها هم اکنون فعال هستند، به پل گزندر در شهرستان تویسرکان اشاره کرد و گفت: هم اکنون، پیمانکار این پروژه در حال فعالیت است و تا یک ماه آینده یعنی تا اواخر تیرماه ۱۴۰۰ مشکل این محدوده رفع خواهد شد.

صادقی راد با نگاهی به وضعیت شیوع ویروس کرونا و حساسیت های موجود در سفرها نیز مطرح کرد: در این زمینه پایانه های مسافربری استان همدان به صورت مستمر مورد بازرسی قرار می گیرند تا مسافران با بهترین رعایت بهترین پروتکل های بهداشتی سوار اتوبوس شوند اما در صورتی که راننده ای در میان راه، مسافری را سوار کند و از سوی مسافرین این موضوع به ما اعلام شود، موضوع را پیگیری و با راننده متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در بخش پایانی سخنان خود به وضعیت آسفالت راه های روستایی در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون بالغ بر ۹۸ درصد راه های روستایی در سطح استان همدان آسفالته هستند، این درحالی است که میانگین کشوری در این زمینه بالغ بر ۷۰ درصد است ضمن اینکه آسفالت باقی راه ها نیز در این زمینه، منوط به اختصاص اعتبار در شورای برنامه ریزی در سطح شهرستان های استان همدان است تا بتوانیم راه های باقی مانده روستایی را نیز آسفالته کنیم.

کد خبر: ۹۰٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha