۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
چرخ تولید در هپکو باید به حرکت بیافتد
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

چرخ تولید در هپکو باید به حرکت بیافتد

پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چرخ تولید در کارخانه هپکو اراک باید به حرکت بیافتد و کارگران این کارخانه احساس امنیت شغلی و روانی خود را به دست آورند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نصراله پژمان فر، در خصوص نشست امروز این کمیسیون با رئیس سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: با توجه به شکایات واصله به کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر مشکلات صنفی در کارخانه هپکو اراک پس از واگذاری به سازمان تامین اجتماعی کمیسیون با دعوت از رئیس سازمان تامین اجتماعی، معاونان و مدیرعامل کارخانه هپکو موضوع را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۵۲ درصد سهام کارخانه هپکو در اختیار سازمان تامین اجتماعی است بیشترین اختیار در تصمیم گیری ها با این سازمان است و تا ماه های اخیر مطالبات انباشته کارگران و طرف های قرارداد با این کارخانه یکی از اصلی ترین مسائل مرتبط با این کارخانه بود که براساس گزارش رئیس سازمان تامین اجتماعی این مشکل با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته مرتفع شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مشکلات باقیمانده در کارخانه هپکو اراک است که باعث شده هنوز این کارخانه با سابقه و بزرگ نتواند چرخه تولید را آغاز کند و به تعهدات خود به مشتریان پاسخ دهد لذا لازم بود این موضوع پیگیری و مرتفع شود. همچنین این اطمینان باید به کارگران داده شود که مجددا حقوق و مزایای آن ها به تعویق نمی افتد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: مقرر شد شرایط اخذ تسهیلات از بانک رفاه توسط شرکت هپکو اراک با تامین وثیقه فراهم شود و با پیشنهاد مدیرعامل کارخانه قرار شد ساختمان و ملک این کارخانه به عنوان وثیقه از سوی بانک مورد پذیرش قرار گیرد و رئیس سازمان تامین اجتماعی این موضوع را پیگیری کند تا بانک نیز این وثیقه را بپذیرد و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز کار تولیدی در اختیار کارخانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: افزایش سهام و تامین سرمایه در گردش و به روز کردن مطالبات کارگران و همچنین به حرکت افتادن چرخ تولید در کارخانه هپکو اراک و احساس امنیت شغلی برای کارگران این کارخانه باید مورد توجه قرار گیرد و سازمان تامین اجتماعی به عنوان اصلی ترین سهامدار این کارخانه همکاری لازم را برای تحقق این موضوع با مسئولین انجام دهد.

کد خبر: ۹۰٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha