۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
مشکلات جابجایی کالاهای اساسی تا پایان هفته جاری حل خواهد شد
معاون‌ وزیر کشور:

مشکلات جابجایی کالاهای اساسی تا پایان هفته جاری حل خواهد شد

دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: میزان کالاهای اساسی در بندر امام امام خمینی(ره) به ۴.۴ میلیون تن رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بابک دین پرست در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) که با هدف بررسی موانع در خروج کالاهای اساسی از بنادر انجام شد، تصریح کرد: بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای بندر امام(ره) موجود است که با احتساب کالاهای روی کشتی‌های در حال تخلیه و بندرگاه به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

 وی با بیان اینکه  ۷۵ تا ۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از بندرامام (ره) وارد شده است، تصریح کرد: متاسفانه با کمبود کامیون برای حمل کالاهای اساسی، روبرو هستیم، بر این اساس با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است تا پایان هفته جاری مشکل برطرف شود؛ علت کمبود کامیون گسیل بخشی از ناوگان حمل نقل جاده‌ای برای جابجایی غلات داخلی به خصوص گندم و کلزا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: دولت به رغم محدودیت‌های تامین ارز، اعتبار و ارز مورد نیاز را تامین کرده و مشکلی از نظر  واردات کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.

کد خبر: ۹۰٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha