۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
۷۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی اردبیل
رئیس صمت اردبیل خبر داد

۷۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی اردبیل

اردبیل - صادقی، رئیس صمت اردبیل گفت: کل سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی استان اردبیل ۷۵ هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۲ هزار نفر است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر استان اردبیل دارای یک هزار و  ۱۴۲ واحد صنعتی با پروانه بهره‌برداری است و کل سرمایه‌گذاری در این واحدهای صنعتی ۷۵ هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۲ هزار نفر است.

وی افزود: سهم صنعت در استان اردبیل ۲۷.۹ درصد است و به تعداد ۹۵۰ فقره جواز تاسیس برای ایجاد واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغالزایی ۱۵ هزار نفر صادر شده که ۳۰۰ فقره آن وارد فاز عملیات اجرایی شدند و حداکثر تا ۲ سال آتی به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال ۹۹ برنامه ها در ۷ محور و ۴۰ برنامه تدوین شده بود، ادامه داد: در سال جهش تولید یکی از محورهای اصلی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در سه بخش صنعت، معدن و تجارت بوده است که در این بخش ها سال گذشته مجموعا برای ۹ هزار و ۱۶۱ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

صادقی در ادامه به بخش صادرات به خارج از کشور نیز اشاره و بیان کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته حجم صادرات استان از نظر ارزش در حدود ۲۷۱ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر ارزش رشد ۱۰۸ درصدی داشته است.

کد خبر: ۹۰٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha