۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
برق نیروگاه‌های خورشیدی اصفهان به مصرف صنایع و رمز ارز می‌رسد
در گفت وگو با بازار؛

برق نیروگاه‌های خورشیدی اصفهان به مصرف صنایع و رمز ارز می‌رسد

اصفهان -قاضی عسگر، معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: با ورود سرمایه گذاران جدید و افزایش نرخ خرید، به زودی برق نیروگاه‌های خورشیدی اصفهان به مصرف صنایع به ویژه مراکز استخراج رمز ارز می رسد.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار بازار با اعلام افزایش نرخ خرید تضمینی انرژی های پاک اظهار کرد: توسعه نیروگاه های خورشیدی و بادی در اصفهان در دستور کار قرار گرفته است و سرمایه گذاران می توانند در این بخش ورود کنند؛ برق نیروگاه‌های خورشیدی اصفهان به مصرف صنایع و به ویژه مراکز استخراج رمز ارز می رسد.

وی تصریح کرد: در گذشته به علت افزایش قیمت تمام شده نیروگاه های خورشیدی و عدم افزایش نرخ خرید تضمینی برق شاهد رکود و توقف این بخش بودیم و سرمایه گذاران این بازار را ترک کرده بودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان اضافه کرد: با افزایش نرخ ارز و تورم قیمت تمام شده سامانه های خورشیدی افزایش یافته بود که امروز نرخ خرید تضمینی برق برای هر کیلووات معادل قیمت بین المللی یک هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که فرصت جذابی برای سرمایه گذاری در این بخش است.

قاضی عسگر توضیح داد: با صرفه اقتصادی بالا امکان سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه هایی با انرژی پاک فراهم شده است و سرمایه گذاران طی انعقاد قرارداد با اداره برق منطقه ای می توانند برق تولیدی خود را تحویل می دهند و امیدواریم امکان صادرات انرژی های پاک هم در آینده نزدیک فراهم شود.

وی گفت: تمام نیروگاه های برق در استان اصفهان با حداکثر ظرفیت موجود به تولید برق اقدام می کنند و با برطرف کردن مشکلات به تولید برق ادامه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان بر توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان اصفهان تاکید کرد و افزود: سیاست های تغییر شیفت بندی و اورهال صنایع هم در دستور کار قرار گرفته است و از سرمایه گذاران در بخش نیروگاه های خورشیدی و بادی حمایت می شود.

طرح توسعه نیروگاه منتظری
وی تصریح کرد: طرح توسعه نیروگاه شهید منتظری در دست اجراست چرا که قرار است بدون مصرف سوخت و با افزایش راندمان ۸۰۰ مگاوات برق اضافه تولید می شود.

قاضی عسگر اضافه کرد: نیروگاه های کوچک استان اصفهان هم با فروش برق به تعرفه بین المللی می توانند مشکلات نقدینگی و بدهی را رفع کنند و با پیگیری های انجام شده بخش اعظم مشکلات حل شده است.  

کد خبر: ۹۰٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha