۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
بی توجهی متولیان سازمان حمایت و وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی به هشدارها
دبیر کانون انجمن های مرغداران گوشتی عنوان کرد

بی توجهی متولیان سازمان حمایت و وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی به هشدارها

فروغی، دبیر کانون انجمن های مرغداران گوشتی کشور، تاخیر در ارائه نهادها در بازار و کاهش جوجه ریزی به دلیل افزایش قیمت در کنار افزایش ۳۰ درصدی قیمت را از عوامل مشکل آفرینی برای مرغداران بیان کرد.

به گزارش بازار، فروغی با یادآوری نشانه های کمبود در بازار هشدار داد: این امر باعث شروع افزایش قیمت مرغ در ماه خرداد خواهد شد. وی از ورود تخم مرغ های نطفه دار به کشور خبر داد و افزود: با وارادات این تخم مرغ ها و گسترش جوجه ریزی ممکن است وضعیت بهتر شود.

وی بر ضرورت جلوگیری از قاچاق جوجه برای بهبود وضعیت کنونی مرغ تاکید کرد و افزود: در هیچ کجا سراغ نداریم که جوجه های تولید کشور را قاچاق کرده و در ازای آن تخم مرغ نطفه دار وارد و جایگزین جوجه شود. فروغی افزایش قیمت جوجه به ۹ هزار تومان را از دلایل عدم تمایل مرغداران به تولید دانست و گفت قیمت مرغ ۱۷، ۱۰۰ تومان مربوط به زمانی است که قیمت جوجه ۴، ۲۰۰ تومان بوده است در حالی که قیمت کنونی جوجه بیش از ۹۰۰۰ تومان است که تناسبی با قیمت مصوب مرغ ندارد. دبیر کانون انجمن های کارفرمای مرغداران گوشتی کشور بی توجهی مسئولان به توصیه های این انجمن ها را برای برون رفت از معضل کمبود گوشت مرغ یادآور شد و تصریح کرد: وقتی قرار است صنعت مرغداری به صورت دستوری اداره شود نتیجه آن چیزی است که اکنون در جامعه میبینیم.

کد خبر: ۹۰٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha