۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
۴حادثه منجر به فوت کارگران در قزوین به وقوع پیوست
رئیس اداره بازرسی کار قزوین:

۴حادثه منجر به فوت کارگران در قزوین به وقوع پیوست

قزوین- رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: امسال چهار حادثه منجر به فوت کارگری در واحدهای تولیدی و ساختمانی استان به وقوع پیوسته که زنگ خطری برای کارفرمایان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل، کارتعاون و رفاه اجتماعی قزوین، محمد علیخانی اظهار داشت: از این حوادث یک مورد در الموت براثر سقوط کارگر از روی لودر، یک مورد در تاکستان بر اثر سقوط فرد از ساختمان و دو مورد در کارگاه تولیدی چسب بر اثر گازگرفتگی به وقوع پیوسته است.

وی اضافه کرد: این حوادث نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته از نظر تعداد حوادث و مصدومان و فوتی ها افزایش داشته که دلیل اصلی آن به فقدان نظارت کارفرمایان و رعایت نکردن مقررات و ضوابط ایمنی بوده است.

علیخانی گفت: در حادثه اخیر که در یک واحد تولیدی چسب مایع در شهرستان البرز به وقوع پیوست، قبل از وقوع حادثه نظارت و بازرسی لازم از این واحد تولیدی صورت گرفته و حتی از طرف کمیته بحران، هشدارهای لازم برای رعایت استانداردها و ضوابط کار داده شده بود.

وی ادامه داد:در این حادثه دو کارگر ۳۱ و ۳۴ ساله به واسطه گازگرفتگی و کمبود اکسیژن در محل کار از ارتفاع به داخل دیگ مواد شیمیایی سقوط کرده و جان خود را از دست دادند.

علیخانی اضافه کرد: سه کارگر دیگر که در محل حادثه حضور داشتند برای کمک به همکاران خود اقدام کرده بودند اما به دلیل درگیری با مواد شیمیایی، مصدوم شده و راهی بیمارستان شدند.

وی با تاکید بر درس گیری از این حادثه به کارفرمایان، توصیه کرد: به توصیه ها و ابلاغیه هایی های مراجع ذی صلاح از جمله اداره کار و شبکه بهداشت توجه جدی کرده و آنها را در اسرع وقت اجرایی کنند.

علیخانی با تاکید بر اینکه اشتغال و ایمنی نباید فدای یکدیگر شوند، افزود: برخی کارفرمایان تولید و کارآفرینی را در اولویت قرار می دهند درحالیکه خود رعایت ایمنی، سرمایه گذاری است و جلوی از دست رفتن نیروهای انسانی با تجربه، توانمند و آشنا به کار را می گیرد.

رییس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: متاسفانه بسیاری از کارگاه های تولیدی،  سیستم ایمنی منسجمی ندارند و ایمنی را نیز در اولویت بعدی قرار می دهند درحالیکه بعد از وقوع حادثه باید هزینه های زیادی صرف حوادث ناشی از کار کنند.

علیخانی گفت: توصیه ها و ابلاغیه های دستگاه های نظارتی برای کمک به خود واحدهای تولیدی، جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از کار و صیانت از سرمایه انسانی و کارگری است و باید مدیران واحدهای تولیدی و صنایع استان آنها را جدی بگیرند.

کد خبر: ۹۰٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha