۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
موانع اصلی تولید برق در ایران
کارشناس مسائل اقتصادی تشریح کرد

موانع اصلی تولید برق در ایران

حقانی نسب، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در موضوع برق دولت بزرگترین واسطه گر و دلال برق و مانع تولید نیروگاه است، استخراج رمز ارز آدرس غلط برای خاموشی ها در کشور است.

به گزارش بازار، عباسعلی حقانی نسب از مدیران و کارشناسان قدیمی بورس و سبدگردان هدف، در یک فایل صوتی به تشریح موانع اصلی تولید برق در ایران پرداخت.

وی گفت: قطعی برق، نتیجه ناکارآمدی وزارت نیرو در نیروگاه سازی به دلیل عدم آزادسازی مدل قیمت گذاری برق نیروگاههای خصوصی عام بوده و تولید کننده در حاشیه قرار گرفته است. با این مدل که وزارت نیرو برق را از تولید کننده کیلو واتی ۶۰ تومان می خرد و به رمز ارز، صادرات و... کیلوواتی بالای هزار تومان می فروشد، آیا نیروگاه ساخته می شود؟ آیا ساخت نیروگاهتوجیه پذیر است؟

حقانی نسب اضافه کرد: چرا پالایشگاه ساخته شد و ما صادر کننده فرآورده های نفتی هستیم، به دلیل اینکه مدل قیمت گذاری پالایش آزاد شده است، دولت نفت خام را به نودو پنج درصد فوب خلیج فارس به پالایشگاه می فروشد و فرآورده های نفتی مورد نیاز خود را به قیمت فوب از پالایشگاهها می خرد

وی ادامه داد: مدل قیمت گذاری نیرو گاهها هم باید به این شکل باشد. دولت باید سوخت نیروگاه شامل گاز و مازوت را به قیمتی که بهپتروشیمی ها  می دهد، به نیروگاه بفروشد و برق را به ۸۰ درصد قیمت صادراتی از نیروگاه بخرد. در موضوع برق دولت بزرگترین واسطه گر و دلال برق است و مانع تولید نیروگاه است، استخراج رمز ارز آدرس غلط برای خاموشی ها در کشور است.

دریافت فایل کامل سخنان عباسعلی حقانی نسب

کد خبر: ۹۰٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha