۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام‌ خمینی(ره) وارد می‌شود
معاون وزیر کشور:

۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام‌ خمینی(ره) وارد می‌شود

بندر امام خمینی(ره)- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: حدود ۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام‌ خمینی(ره) وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بابک دین‌پرست ظهر یکشنبه در بازدید از انبار نهاده‌های دامی، کارخانه روغن کشی و سیلوهای تمام مکانیزه غلات در بندر امام‌ خمینی(ره) اظهار کرد: در ستاد تنظیم بازار مقرر شد ۹۰ درصد کالاهای وارد شده با اخذ تعهد، از گمرک ترخیص شود. ابلاغیه ای نیز روز گذشته گمرک کشور به مدیرکل گمرک خوزستان ابلاغ کرد که این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: هم‌اکنون ۴ میلیون و ۴۰۰ تن کالای اساسی در بندر امام‌ خمینی(ره) موجود است که ۴۰ درصد این کالاها مربوط به شرکت‌های دولتی است و باید کمک کنیم این کالاها سریع‌تر در شهرستان‌ها عرضه و مشکل کمبودی که بعضاً احساس می‌شود برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل موجود تامین کامیون برای حمل کالاهای اساسی است که این موضوع از طریق مذاکره با دو معاون از معاونان وزیر راه پیگیری و مقرر شد در این رابطه فراخوان برگزار و این مشکل تا پایان هفته برطرف شود.

دین‌پرست ادامه داد: مشکلاتی در زمینه ترخیص کالاهای اساسی موجود در بندر امام وجود دارد که این مشکلات امروز در جلسه با مدیران کل ذیربط بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام‌ خمینی(ره) وارد می‌شود و همین موضوع، این بندر را به یک بندر استراتژیک در کشور تبدیل کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان کرد: هم‌اکنون ۳ میلیون و ۵۰۰ تن کالاهای اساسی در بندر امام‌ خمینی(ره) موجود است که با احتساب کالاهای موجود روی کشتی‌ها، این مقدار به ۴ میلیون و ۴۰۰ تن بالغ می‌شود.

دین‌پرست بیان کرد: بخشی از مشکلات هم ناشی از ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است که این موضوع علیرغم مصوبات بسیار خوبی بوده که در دولت مصوب شده است.

وی اظهار کرد: علیرغم همه محدودیت‌ها در تأمین ارز، اعتبار و ارز مورد نیاز تأمین شده و کمبودی از نظر تأمین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.

کد خبر: ۹۰٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha