۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
۸۰ هزار مترمربع فرش در اردبیل تولید شد
رئیس صمت اردبیل:

۸۰ هزار مترمربع فرش در اردبیل تولید شد

اردبیل - صادقی، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر با تلاش قالیبافان ۸۰ هزار مترمربع فرش در اردبیل تولید شده است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با تلاش قالیبافان، ۸۰ هزار مترمربع فرش در اردبیل تولید شده است، گفت: ۵۵ هزار بافنده فرش در استان اردبیل فعالیت دارند که به همین منظور ۸ هزار و ۷۹۹ فقره کارت قالیبافی نیز در این راستا صادر شده است.

وی بیان کرد: در راستای ساماندهی قالیبافان در استان اردبیل اقدامات لازم و اساسی انجام شده و درصدد هستیم تا هر چه سریع‌تر کارت قالیبافی به قالیبافان واقعی در استان صادر کنیم که به همین منظور تاکنون تمهیدات اساسی به عمل آمده و در حل مشکلات موجود می‌تواند موفق عمل کند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: حمایت از بافندگان فرش در حال انجام است و درصدد هستیم بیمه اجتماعی، قالیبافی، روستایی، عشایری و کشاورزی برای ۳۶ هزار نفر را در استان محقق کنیم.

صادقی ادامه داد: حمایت از بافندگان فرش در استان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است که در بخش هنر صنعت فرش دستباف و مشاغل خانگی ۸ هزار و ۸۰۱ مجوز فعالیت صادر شده و توانسته‌ایم زمینه اشتغال‌زایی را برای فعالان این عرصه فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی مجموعه صمت حمایت از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف استان است تا بتوانیم اردبیل را در مسیر پیشرفت، توسعه و آبادانی قرار دهیم و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این موضوع به عنوان اولویت اساسی برای ما مطرح است.

کد خبر: ۹۰٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha