۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
وزارت راه، مسئول ساماندهی ۴۴۰ محله حاشیه‌ای
وزیر کشور اعلام کرد

وزارت راه، مسئول ساماندهی ۴۴۰ محله حاشیه‌ای

رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی مسئول متولی ۴۴۰ محلات حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی است که در زمینه‌های کالبدی، اجتماعی و فرهنگی صورت می‌گیرد.

 به گزارش بازار، عبدالرضا رحمانی فضلی، در حاشیه جلسه ۱۳۸ شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: جلسه امروز شورای اجتماعی با موضوع محلات حاشیه‌ای یا محلات سکونتگاه‌های غیررسمی بود که به عنوان یکی از اولویت‌های بود که مقام معظم رهبری به عنوان آسیب‌های اجتماعی طرح کرده بودند.

وی افزود: از همان زمان در شورای اجتماعی کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی طرحی تهیه شد که مبتنی بر ان طرح در خصوص محلات و حاشیه‌ها در دو بعد کالبدی و اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی صورت گرفت و دستگاه‌های متولی و همکار و معین هم مشخص شدند و اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی گفت: امروز بیش از ۴۴۰ محلات را خود وزارت راه و شهرسازی در قالب آن ستادی که متولی ان کار است بر عهده دارد و بیش از ۲۰۰محله را وزارت کشور در قالب دفاتر تسهیل گری ساماندهی می‌کند.

وزیر کشور افزود: همه دستگاه‌ها در قالب کارگروهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، فنی و امنیتی با رعایت اولویت‌ها کار ا نجام می‌دهند.

وی گفت: روند کار مناسب است، اما با فاصله عقب آفتادگی که ما داریم، متاسفانه به دلیل عدم تعادل، نبود توازن و ناترازی که در توزیع امکانات و منابع وجود دارد، هنوز از هدف خودمان فاصله داریم و هرچند حرکت مطلوب صورت گرفته است، اما شرایط عادی به زودی قابل تحقق نخواهد بود هرچند که کارهای خوب صورت می‌گیرد.

رحمانی فضلی افزود: امروز مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها و دستگاه‌های امنیتی در اول سال منابع خود را با اولویت این مناطق تقسیم بندی کنند، تا ان شاءالله در سال ۱۴۰۰ با رعایت اولویت‌ها و نگاه جامع در کنار کارهای کالبدی و کارهای فرهنگی و اجتماعی و آموزشی با همدیگر پیش ببریم.

کد خبر: ۸۹٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha