۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
هواوی- چانگان برای تولید تراشه‌های الکترونیکی مشارکت می‌کنند
بعد از طراحی خودرو هوشمند

هواوی- چانگان برای تولید تراشه‌های الکترونیکی مشارکت می‌کنند

دو شرکت هواوی و چانگان که قرار بود در زمینه تولید خودروهای هوشمند با یکدیگر مشارکت داشته باشند، ‌به زودی در زمینه طراحی تا تولید قطعات نیمه هادی همکاری خود را توسعه خواهند داد.

بازار؛ گروه خودرو: همکاری هوآوی- چانگان در زمینه خودروهای هوشمند گسترش یافته و قرار است به تولید تراشه برسد. در همین راستا طراحی تا توسعه قطعات نیمه هادی در برنامه این دو شرکت قرار گرفته است.  

شرکت‌های هوآوی- چانگان که چندی پیش در خصوص برنامه تولید خودرو مشترک خود در ماه نوامبر اطلاع رسانی کردند؛ همچنین طی چند ماه گذشته این دو شرکت به طور غیر رسمی همکاری دیگری در زمینه طراحی و تولید تراشه ها آغاز کردند. در این راستا برخی از منابع اعلام کرده‌اند که ممکن است به زودی یک سرمایه گذاری مشترک برای تولید تراشه توسط این دو شرکت انجام شود.  

همچنین هواوی پس از آنکه تجارت جهانی تلفن های هوشمند خود را تحت فشار تحریم های ایالات متحده دید، به تولید وسایل نقلیه الکتریکی رو آورد. در دولت قبلی آمریکا، به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، این شرکت تهدیدی علیه امنیت ملی ایالات متحده توصیف شده بود.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که شرکت هواوی علاوه بر توافق با خودروسازی چانگان برای تولید خودروهای هوشمند با نام تجاری مشترک، همچنین این شرکت فناوری در حال طراحی خودروهای الکتریکی با نام تجاری خود است و در این راستا نیز در حال مذاکره با یک خودروساز کوچک است.

هواوی- چانگان برای تولید تراشه‌های الکترونیکی مشارکت می‌کنند

برنامه رقابت با تسلا و نیو
همانطور که اشاره شد با توجه به معضل کمبود جهانی تراشه‌های الکترونیکی برای فعالیت خودروسازان، هوآوی- چانگان قصد دارند به زمینه طراحی تا تولید قطعات نیمه هادی نیز ورود کنند. این امر همچنین به معنای گسترش چشمگیر تجارت تراشه های هواوی پس از تحریم های ایالات متحده به معنای از دست دادن دسترسی به نرم افزار اصلی طراحی تراشه مورد نیاز تراشه های پیشرفته تر مورد استفاده در تلفن های هوشمند است.

البته هنوز هیچ کدام از این شرکت‌ها در خصوص برنامه همکاری مشترک اظهار نظری نداشته‌ و ترجیح داده‌اند ادامه فعالیتشان بدون جلب توجه رسانه‌ها باشد.

گفتنی است بر اساس اطلاع برخی از منابع شرکت چانگان، علاوه بر ساخت خودروهای خود با شرکتهای فورد موتور و مزدا موتور نیز همکاری‌هایی دارد و حتی در زمینه تولید تراشه های الکترونیکی نیز اقداماتی انجام داده اما تاکنون با پیشرفت قابل توجهی رو به رو نشده است.

هواوی در تولید مشترک خودروهای هوشمند قصد دارد که مسئولیت سیستم عامل و فناوری کابین خودرو را بر عهده داشته باشد، در این رابطه چانگان نیز مسئولیت طراحی و مهندسی خودرو را به عهده گرفته است.

بر اساس این همکاری مشترک قرار است هواوی و چانگان بازار قیمتی متوسط تا گران شرکت های خودروسازی چون تسلا و نیو را هدف قرار دهند و با آن‌ها دست به رقابت بزنند. در همین راستا بر اساس اطلاعات موجود این شرکت ها قصد دارند فروش خود را در اوایل سال آینده آغاز کنند.

کد خبر: ۸۹٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha