۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
سریال تکراری قطعی برق در اردبیل| خاموشی مطلق صدای مردم را درآورد
بازار گزارش می‌دهد؛

سریال تکراری قطعی برق در اردبیل| خاموشی مطلق صدای مردم را درآورد

اردبیل- این روزها قطعی برق در اردبیل به یکی از دغدغه‌های مردم این استان تبدیل شده که به صورت مکرر در محلات مختلف آن تکرار می‌شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: این روزها علی‌رغم هشدارهای داده شده نسبت به پیک مصرف برق کشور و بالتبع استان اردبیل، شاهد سریال تکراری قطعی برق در سرتاسر استان هستیم که سبب نارضایتی و گلایه‌مندی شهروندان به خصوص افرادی که برای ادامه کار خود نیاز به برق دارند شده است.

موضوعی که هر سال با شروع ایام گرم سال به یک سریال تکراری برای مردم می‌شود و این مسئله کلافگی شهروندان را به همراه دارد، چرا که مجبورند هر روز ساعاتی طولانی بدون برق سر کنند و با مشکلاتی اساسی در زندگی مواجه شوند.

خاموشی در بسیاری از مناطق اردبیل
ادامه این روند اردبیل را به شهر تاریکی تبدیل کرده و هر روز مناطق مختلف استان در خاموشی به سر می‌برند ولی به گفته برخی از شهروندان مناطق مرکز شهر این مشکل را ندارند و این موضوع سبب نارضایتی شهروندان ساکن در مناطق دیگر شده است که امید می‌رود مسئولان در این زمینه پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

سریال تکراری قطعی برق در اردبیل/ خاموشی مطلق صدای مردم را درآورد

این در حالی است که طبق گفته مسئولان یکی از دلایل اصلی قطعی برق به خاطر خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها و افزایش مصرف برق به خاطر افزایش دمای هوا است که با توجه به گرمای زودرس هوا، از ساعت ۱۲ ظهر کمبود برق اتفاق می‌افتد ولی برای رفاه حال مشترکان از ساعت ۱۳ تا ۱۷ اوج مصرف اعلام شده است و نیاز است تا مشترکان توجه داشته باشند که مصرف برق در ساعات اوج مصرف به بالاترین رقم خود خواهد رسید به طوری که در این ساعات نحوه محاسبه برق ۲.۵ برابر است، ولی در ساعات شب مانند ۱۲ شب تا ۶ صبح تعرفه برق مشمول تخفیف هم می‌شود.

به همین دلیل مسئولان اجرایی برخی تمهیدات را در این زمینه اندیشیده‌اند که تا شاید استفاده از برق تا حدودی کاهش یابد که در این زمینه طبق گفته مسئولان کشوری باید سازمان‌های دولتی مصرف برق خود را ۵۰ درصد کاهش دهند و قیمت برق پرمصرف‌ها ۱۰ درصد گران شده است و تشویق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است که علاوه بر رایگان شدن برق کم‌مصرف‌ها، ۶ ماه پس از آغاز این طرح، قیمت برق پرمصرف‌ها با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شود که این بخش از امروز اجرا شده و تغییر در تعرفه اعمال می‌شود.

مصرف برق در روزهای اخیر رکورد زده و نبود نیروگاه‌های برق آبی موجب شده تا تامین برق کشور با مشکل مواجه شود

مصرف برق در روزهای اخیر رکورد زده و نبود نیروگاه‌های برق آبی موجب شده تا تامین برق کشور با مشکل مواجه شود که به همین منظور سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرده که صنعت برق برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی ندارد اما به اعتقاد کارشناسان، قطعی های مکرر در سراسر کشور گویای الزام انتشار این جداول است.

 قطعی مکرر برق کار شهروندان را فلج کرده است
یکی از شهروندان اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در اردبیل اظهار داشت: متأسفانه از ادامه سریال قطعی‌های مکرر برق در اردبیل راضی نیستیم و بنده که روزانه کارهای روزمره و کاری خود را با رایانه انجام می‌دهم به خاطر قطعی برق ساعاتی از روز دچار مشکل اساسی می‌شوم.

وی ادامه داد: امیدواریم مسئولان در این ارتباط برنامه‌های مناسبی ارائه دهند که قطعی برق برای همشهریان مشکل‌ساز نشود و کارهای ما فلج نشود چرا که اگر نتوانیم روزانه کارهای خود را انجام دهیم، ادامه کارها برای ما ممکن نخواهد بود و با انباشتگی این برنامه‌ها با معضل اساسی مواجه می‌شویم.

این شهروند گفت: از هم‌استانی‌ها نیز انتظار داریم در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند و با رعایت الگوی مصرف ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شوند.

ضرورت همکاری مردم برای عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۰ در اردبیل
حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در این باره به خبرنگار بازار گفت: ششمین اقدام فراگیر با محوریت عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ و با حضور ۳۴ اکیپ و ۱۱۰ نیروی عملیاتی در سطح استان اردبیل نیز از امروز آغاز شده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

سریال تکراری قطعی برق در اردبیل/ خاموشی مطلق صدای مردم را درآورد

وی افزود: تاکنون ۱۲۶ مرکز استخراج رمز ارز غیرمجاز با یک هزار و ۴۲۹ دستگاه جمع آوری شده است؛ با این اقدام ۴ میلیون کیلووات ساعت صرفه جویی انرژی انجام شده و ۳.۲ مگاوات توان مصرفی شبکه کاهش پیدا کرده و در اقدام فراگیر امروز نیز ۱۲ اکیپ با ۳۰ نفر به جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز خواهند پرداخت.

قدیمی ادامه داد: مصرف برق استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و به دلیل کاهش نزولات آسمانی حدود ۳ تا ۴ هزار مگاوات از نیروگاههای برق آبی کشور از مدار خارج شده است.

در حالی که مشکل قطعی برق به خاطر شرایط کنونی پیش آمده اما انتظار مردم از مسئولان در نظر گرفتن وضعیت آنان است که بتوانند به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند و قطعی برق برای آنان مشکل‌ساز نشود که به همین منظور نیاز است مسئولان در این ارتباط تمهیدات مناسبی بیندیشند.

کد خبر: ۸۹٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha