۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
سهمیه مصرف برق در مازندران به ۷۸۰ مگاوات تقلیل یافت
معاون شرکت توزیع برق مازندران:

سهمیه مصرف برق در مازندران به ۷۸۰ مگاوات تقلیل یافت

ساری- زینتی، معاون شرکت توزیع برق مازندران، کاهش سهمیه مصرف برق استان را در هفته جاری دلیل خاموشی‌های برق در استان بیان کرد و گفت: این سهمیه به ۷۸۰ مگاوات رسیده است.

بهزاد زینتی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره دلیل خاموشی های گسترده برق روز گذشته در استان اظهار داشت: برای هفته جاری سهمیه اولیه حدود هزار مگاوات بود که متاسفانه به دلیل کاهش تولید، به ۷۸۰ مگاوات تقلیل یافته است.

وی پیشی گرفتن مصرف نسبت به تولید را دلیل عمده بروز خاموشی های برق در استان ذکرد کرد و گفت: این مسئله سبب شد تا نسبت به اعمال خاموشی ها در استان اقدام کنمی.

وی با بیان اینکه احتمال خاموشی تا چند روز آینده وجود دارد، تصریح کرد: با ورود نیروگاه های جدید به مدار این خاموشی ها کاهش خواهد یافت.

معاون شرکت برق مازندران با بیان اینکه ظرفیت تولید و مصرف انرژی تطابق ندارد، گفت: خاموش کردن لامپ‌های اضافه و کولرها باید در واحدهای اداری در دستور کار قرار گیرد و این طرح روزانه رصد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اعمال مشوق هایی برای مشترکان کم مصرف گفت: در قالب طرح امید، مشترکانی که زیر ۱۵۰ مگاوات مصرف برق داشته باشند از تخفیف برخوردار می شوند و برای مشترکان مصرف افزایش ۳۳ درصدی نرخ اعمال خواهد شد.

کد خبر: ۸۹٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha