۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
قطعی مکرر آب و برق در بوشهر؛ تابستان سختی پیش رو است
راهی جز مدیریت مصرف نداریم؛

قطعی مکرر آب و برق در بوشهر؛ تابستان سختی پیش رو است

بوشهر- هنوز یک ماه تا فرارسیدن فصل تابستان باقی مانده است ولی هر روز شاهد نوبت‌بندی و قطعی آب و برق در نقاط مختلف استان بوشهر هستیم و این وضعیت خبر از تابستانی سخت را می‌دهد.

مجید رضایی؛ بازار: تازه اول خرداد است و تا رسیدن به فصل تابستان هنوز یک ماه دیگر باقی مانده ولی این روزها هوای استان بوشهر به شدت گرم شده و فصل گرم سال فرا رسیده است.

گرم‌تر شدن هوا همواره باعث افزایش میزان مصرف آب و برق می‌شود و البته امسال و سال گذشته کرونا هم مزید بر علت شده است تا با همدستی گرما و کرونا، مصرف آب و برق در استان بوشهر افزایش شدیدی یابد.

طی روزهای اخیر قطعی برق در نقاط مختلف استان بوشهر اعمال شده است تا بتوان از پیک بار مصرف که معمولا بین ساعت ۱۳ تا ۱۷ است، عبور کرد؛ البته محدودیت‌هایی از امروز اعمال شده ولی هنوز کارگشا نبوده است.

بی‌آبی نیز یکی از مشکلاتی است که طی هفته اخیر مردم را در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر آزار داده و موجب نارضایتی و انتقاد شهروندان شده است.

قطعی ۳ ساعته برق در گرمای شدید
یکی از شهروندان بوشهری به خبرنگار بازار گفت: متاسفانه چند روزی است که وسط ظهر و در حالی که گرمای هوا به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد، برق قطع می‌شود و گاها سه ساعت طول می‌کشد تا دوباره وصل شود.

در حالی که استان بوشهر تولیدکننده برق هسته‌ای کشور است و نیروگاه‌های دیگری نیز در استان فعال هستند، این قطعی برق در وسط روزهای گرم سال اصلا توجیه ندارد

احمدی اضافه کرد: در حالی که استان بوشهر تولیدکننده برق هسته‌ای کشور است و نیروگاه‌های دیگری نیز در استان فعال هستند، این قطعی برق در وسط روزهای گرم سال اصلا توجیه ندارد و باید برق مورد نیاز مردم تامین شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیریت خوبی در زمینه تامین برق مورد نیاز مردم صورت نمی‌گیرد و این نوع نوبت‌بندی برای قطعی برق ضعیف‌ترین نوع مدیریت برای تامین نیازهای مردم است.

قطعی مکرر آب و برق در بوشهر؛ تابستان سختی پیش رو است

یکی دیگر از شهروندان به خبرنگار بازار گفت: دولت و خصوصا شرکت توزیع برق استان بوشهر به جای قطع کردن برق خانگی باید نسبت به هدررفت برق در ادارات و شرکت‌های مختلف اقدام کند.

وی ادامه داد: مسئولان باید نسبت به شناسایی ماینرهایی که هر یک به اندازه یک کولرگازی برق مصرف می‌کنند اقدام کرده و برق اینها را قطع کنند تا مردم در خانه‌های خود در این روزهای گرم سال آرامش داشته باشند.

نوبت‌بندی آب
یکی دیگر از مشکلات مردم استان بوشهر در این روزهای گرم، کمبود آب و نوبت‌بندی است که گاها طی چند شبانه روز آب وارد برخی خانه‌ها نمی‌شود و زمانی هم که آب هست کیفیت و کمیت لازم را ندارد.

یکی از شهروندان دشتستان به خبرنگار بازار گفت: سال‌ها است که در فصل گرم سال که حدود پنج ماه را شامل می‌شود شاهد کمبود شدید آب هستیم و مسئولان اقدام به نوبت‌بندی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این نوبت‌بندی‌ها قاعده و روال خاصی را دنبال نمی‌کند و همین موضوع باعث می شود که شاهد بی‌نظمی در وصل آب باشیم و روزی یکی دو ساعت آب وارد شبکه می‌شود و همه خانه‌ها موفق به آبگیری نمی‌شوند.

آبفا پاسخگو باشد
عضو شورای شهر بوشهر در ارتباط با وضعیت آب شرب بوشهر بیان کرد: شهروندان نسبت به افزایش ساعت بی آبی در محلات و نبود برنامه زمان بندی در این خصوص شدیدا گلایه مند هستند و پیام های مختلفی به ما می دهند.

رباب عبیدی خواستار تلاش جدی مسئولان مربوطه برای تامین آب مورد نیاز مردم شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر نسبت به این وضعیت پاسخگو باشند و مطالبات مردم را پاسخ دهند.

مسئولان همواره کمبود منابع آب استان بوشهر را بهانه می‌کنند ولی مطالبه مردم توزیع عادلانه آب است تا همین منابع موجود هم به صورت صحیح و مناسب در بین مردم استان توزیع شود.

قطعی مکرر آب و برق در بوشهر؛ تابستان سختی پیش رو است

تابستان سختی پیش رو داریم
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به کاهش میزان بارش باران در سال آبی جاری و کمبود آب نیروگاه‌های برق آبی سال سختی برای تامین برق در پیش داریم.

با توجه به کاهش میزان بارش باران در سال آبی جاری و کمبود آب نیروگاه‌های برق آبی سال سختی برای تامین برق در پیش داریم

غلامرضا حشمتی با اشاره به افزایش دمای هوای استان بوشهر نسبت به سال قبل بیان کرد: این شرایط باعث شده تا شاهد افزایش مصرف برق در استان بوشهر باشیم و امیدواریم بتوانیم نیازهای مردم را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه با همراهی و مشارکت مردم، زمینه برای عبور با حداقل خاموشی فراهم می‌شود، افزود: در حال آماده شدن برای گذر از تابستان سخت امسال هستیم و انتظار داریم شهروندان نیز همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

قطع انشعاب‌های برق غیرمجاز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از تلاش برای قطع انشعاب‌های برق غیرمجاز در استان خبر داد و اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌های نظامی و قضایی نسبت به جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز در استان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک دستگاه ماینر معادل یک کولر گازی برق مصرف می‌کند، اظهار کرد: همه تلاش خود را برای جمع آوری مراکز و دستگاه هایی که در منازل به صورت فردی به کار گرفته شده و از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند را به کار خواهیم گرفت.

حشمتی یکی از برنامه‌های اصلی شرکت توزیع برق را ساماندهی انشعاب‏‌های برق غیرمجاز عنوان کرد و ادامه داد: تحقق این مهم ارمغان‌آور برق پایدار برای مشترکان شرکت در استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از تعدیل روشنایی معابر با آرایش یک درمیان چراغ‌ها خبر داد و گفت: کاهش مصرف روشنایی معابر شهری، بین شهری و پارک‌ها با همکاری شهرداری ها با جدیت دنبال می‌شود.

قطعی مکرر آب و برق در بوشهر؛ تابستان سختی پیش رو است

تابستان سخت آبی هم در پیش است
مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بخش عمده آب مورد نیاز استان بوشهر از استان‌های هم‌جوار تامین می‌شود و فقط حدود ۱۰ درصد از آب مصرفی از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تولید می‌شوند.

عبدالحمید حمزه‌پور به کاهش میزان بارندگی‌های استان بوشهر و حوزه بالادست در سال آبی جاری اشاره و بیان کرد: تابستان سختی در حوزه تأمین آب در استان بوشهر پیش‌رو داریم.

وی اضافه کرد: کاهش بارش باران در فصل زمستان گذشته و خشکسالی سبب بروز مشکلاتی در تامین آب و برق شده‌است که برای گذر از این شرایط مدیریت مصرف آب باید در دستور کار همه افراد قرار بگیرد.

مصرف بی‌رویه انشعاب‌های غیرمجاز
مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وجود شش هزار انشعاب غیرمجاز آب در شهرهای بوشهر و برازجان تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی ما همین انشعاب‌های غیرمجاز است که مصرف را بالا برده و به دلیل نداشتن کنتور به صورت بی‌رویه آب مصرف می‌کنند.

شش هزار انشعاب غیرمجاز آب در شهرهای بوشهر و برازجان وجود دارد که مصرف را بالا برده و به دلیل نداشتن کنتور به صورت بی‌رویه آب مصرف می‌کنند

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب هیچ مسئولیتی در مورد تامین آب و آبیاری درختان باغ‌ویلاها ندارد، افزود: در حال حاضر چهار تا پنج هزار باغ‌ویلا در شهرستان تنگستان و سه تا چهار هزار خانه باغ در گناوه و دیلم وجود دارد.

حمزه پور از قطع آب شبکه آب‌رسانی از فضاهای سبز شهرداری‌ها، خانه‌ باغ‌ها و انشعاب‌های غیر مجاز خبر داد و بیان کرد: باید با هماهنگی همه جانبه آگاهی مردم در چگونگی تأمین آب برای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب افزایش یابد.

وقتی که مسئولان از کمبود آب و برق حرف می‌زنند، نباید در برخی مناطق آب به صورت پایدار و با فشار و کیفیت مناسب باشد و در برخی نقاط طی چند روز یک قطره هم آب وارد خانه‌ای نشود.

انتظار مردم این است که در زمینه توزیع عادلانه آب و برق اقدامات اساسی صورت گیرد و میزان تخصیص و توزیع آب و برق شفاف و عادلانه انجام شود.

کد خبر: ۸۹٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha