۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری اعلام کرد

افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

موسوی‌مجد، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری از افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی خبر داد.

به گزارش بازار، «سید علیرضا موسوی‌ مجد» با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی گفت: با لغو تحریم‌ها، دیگر لوازم خانگی ساخته شده وارد کشور نمی‌شود و صرفا مونتاژ آنها در ایران انجام می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: با افزایش نرخ دستمزد کارگران، هزینه حمل و نقل و انرژی، قیمت برخی اقلام لوازم خانگی ۱۰ درصد و برخی اقلام دیگر از جمله تلویزیون کمتر از ۱۰ درصد افزایش یافت.

موسوی مجد بیان کرد: شرایط بازار لوازم خانگی آرام و قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضاست و به دلیل کاهش شدید تقاضا در بازار لوازم خانگی قیمت‌ها امسال حداکثر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در مورد واردات لوازم خانگی خارجی به کشور گفت: واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است و هیچ صحبتی مبنی بر آزادشدن واردات لوازم خانگی مطرح نیست.

او ادامه داد: البته تصور هم بر این است که با لغو تحریم‌ها لوازم خانگی آماده اجازه واردات نگیرد و صرفا با واردات قطعات لوازم خانگی و مونتاژ آن در ایران موافقت شود.

به گفته موسوی مجد، با گشایش‌های احتمالی برجام نیازی به واردات کالا از شرکت‌های ال جی و سامسونگ نیست، چرا که بستر تولید در کشور فراهم و ظرفیت‌های خالی پر شده است.

کد خبر: ۸۹٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha