۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
نتایج جشنواره ملی بهره‌وری تیر ماه اعلام می‌شود
رئیس کمیسیون توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب اتاق ایران:

نتایج جشنواره ملی بهره‌وری تیر ماه اعلام می‌شود

افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی بهره‌وری به‌منظور افزایش توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود؛ اختتامیه آن در تیرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، امروز روز ملی بهره‌وری است؛ رئیس کمیسیون توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب اتاق ایران می‌گوید: امسال یازدهمین دوره جشنواره ملی برگزار می‌شود؛ اما به دلیل محدودیت‌هایی که از سال قبل با شیوع بیماری کرونا به وجود آمده، زمینه را برای روال طبیعی برگزار جشنواره برهم زده است.

فرشید شکرخدایی می‌افزاید: یازده سال قبل جشنواره ملی بهره‌وری به همت بخش خصوصی آغاز به کار کرد؛ تا اینکه این جشنواره با مصوبه هیات رئیسه اتاق ایران در سال ۱۳۸۷، حمایت معنوی پارلمان بخش خصوصی را کسب کرد. ما هم این را به‌عنوان فعالیت بخش خصوصی در یازده سال گذشته معرفی کرده‌ایم. در سال ۱۳۸۸ به توصیه هیات رئیسه اتاق ایران، فراخوانی به همه تشکل‌های عضو اتاق ایران ارسال شد تا جز حامیان این جشنواره باشند.

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری می‌گوید: از سال ۱۳۸۸ جشنواره ملی بهره‌وری با حضور همه تشکل‌های بخش خصوصی به همراه یکی از نواب هیات رئیسه اتاق ایران فعالیت می‌کند؛ همچنین نماینده هشت وزارت خانه در این جشنواره حضور دارند.

به گفته شکرخدایی در این جشنواره در بخش مسابقه، شاخص‌های بهره‌وری نیروی کار، بهره‌وری انرژی، بهره‌وری سرمایه، بهره‌وری کل بررسی می‌شود. روال کار به این شکل است که در هر صنعتی، هر شرکتی که بیشترین رشد را داشته باشد، برنده اعلام می‌شود.

او ادامه می‌دهد: مسابقه بعدی مسابقه تجربیات موفق است؛ به این صورت پروژه شرکت‌ها در بازه زمانی پنج‌ساله، که آن را شروع کرده و به اتمام رسانده‌اند، در قالب فرم یکسانی توسط هیات داوری که متشکل ۲ هزار داور است، داوری می‌شوند. در طول ادوار هزار پروژه ارزیابی‌شده است. امسال هم حدود صد پروژه در حال ارزیابی است.

او می‌گوید: مسابقه بعدی بهترین محل برای کار است، براساس نظرسنجی از کارکنان شرکت‌ها انجام می‌شود و درنهایت رضایت کارکنان شرکت‌های صنعتی و خدماتی اندازه‌گیری می‌شود.

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری تصریح می‌کند: مسابقه بعدی، مسابقه بهینه کاوی است؛ بهترین الگوبرداری از دیگران و الگوی خارجی که به بهبود روند کار منجر می‌شود و در ادامه مسابقه دیگر، مسابقه توان اجراست که اندازه‌گیری یک شاخص بین‌المللی است که برای شرکت‌ها انجامیم شود. اگر شرکتی در هر مسابقه شرکت کند و امتیاز ۸۰۰ یا بیشتر را به دست بیاورد، برنده تندیس ملی بهره‌وری می‌شود. در ادوار گذشته هفت تندیس اهداشده است. آخرین بار سه سال پیش این تندیس ملی بهره‌وری اهداشده است.

شکرخدایی می‌گوید: جشنواره متشکل از شبکه‌ای از داوران است که همه تعیین صلاحیت شده، هستند. این شبکه داوری در طول یازده سال شکل‌گرفته است. جشنواره همیشه در اول خردادماه آغاز می‌شود که هم افتتاحیه دوره جدید و هم اختتامیه دوره قبلی است. امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی و نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری اختتامیه در نیمه تیرماه برگزار خواهد شد.

شکرخدایی با ابراز امیدواری به تداوم حمایت اتاق ایران از جشنواره ملی بهره‌وری، می‌افزاید: همه تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌توانند از خدمات جشنواره ملی بهره‌وری استفاده کنند.

کد خبر: ۸۹٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha