۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
حضور دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در طرح‌های صنعت نفت
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد

حضور دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در طرح‌های صنعت نفت

توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به ثمربخشی طرح بررسی امکان تزریق‌پذیری نانوسیالات مخازن نفتی، گفت: اجرای این طرح، نتیجه بهره‌مندی حداکثری از توان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، جعفر توفیقی صبح امروز (شنبه، یکم خردادماه) در نشستی که با محوریت آغاز اجرای پایلوت تزریق نانوسیال به مخزن نفتی (برای نخستین بار در کشور) به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران با برقراری ارتباط تصویری با سکوی نفتی بلال برگزار شد، اظهار کرد: همسو با واگذاری مطالعات ازدیاد برداشت میدان‌های نفت و گاز به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه صنعت نفت روی سه میدان در حال فعالیت است و باید از این رویکرد وزارت نفت در تقویت پیوند صنعت و دانشگاه قدردانی کرد.

وی همچنین به آغاز به‌کار پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز اشاره کرد و افزود: همه تلاش‌ها در وزارت نفت به دانش‌بنیان شدن فعالیت‌ها و بهره‌گیری بیشتر از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها معطوف شده است که نتایج چنین رویکردی را می‌توان در طرح‌هایی مانند تزریق نانوسیال به مخزن سورمه میدان بلال مشاهده کرد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ پژوهشگر در پژوهشگاه صنعت نفت فعال هستند و این مجموعه برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی صنعت نفت آمادگی کامل دارد.

به گزارش شانا، صبح امروز (شنبه، یکم خردادماه) در نشستی که به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران با حضور مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و با برقراری ارتباط زنده تصویری با سکوی نفتی بلال برگزار شد، آغاز اجرای پایلوت عملیات تزریق نانوسیال به مخزن سورمه میدان نفتی بلال اعلام و مطرح شد که این عملیات در گام نخست با هدف تزریق ۱۸ هزار بشکه نانوسیال در چاه ۱۰ این میدان در دستور کار است.

کد خبر: ۸۹٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha