۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
رشد ۳ درصدی خرید گندم نسبت به سال قبل
نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران خبر داد

رشد ۳ درصدی خرید گندم نسبت به سال قبل

ایمانی، نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران از رشد سه درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر آخرین آمار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به سبب برداشت زودهنگام ۲ تا ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت مطالبات گندمکاران با فاصله زمانی یک هفته تا ۱۰ روز پرداخت می‌شود که امیدواریم این روند ادامه یابد تا کشاورزان همچنان به تحویل گندم به مراکز خرید دولتی رغبت داشته باشند.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: هم اکنون برداشت گندم از استان‌های خوزستان، فارس، هرمزگان، بوشهر، کرمان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم محقق نمی‌شود، گفت: با شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود که تولید گندم به ۱۲ میلیون تن برسد و همواره میزان خرید به نحوه پرداخت مطالبات بستگی دارد چرا که ممکن است بحث خرید دچار آشفتگی شود و موضوع احتکار و سایر موارد بوجود آید که میزان گندم به رقم خرید سال گذشته نرسد.

ایمانی با تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران تصریح کرد: تنها خواسته بنیاد ملی گندمکاران از دولت آن است که مطالبات گندمکاران را در اسرع وقت پرداخت کند تا کشاورزان به تحویل گندم رغبت داشته باشند و در نهایت با برآورد مانده گندم تولیدی در سیلوها، دولت از طریق واردات کسری نیاز کشور را جبران کند.

کد خبر: ۸۹٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha