۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

همدان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه تا پایان دولت تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند،گفت: طی یکماه آینده هشت سایت مخابراتی استان همدان وارد مدار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمدجواد آذری جهرمی ظهر شنبه در مراسم افتتاح سایت‌های مخابراتی استان همدان به تلاش‌های انجام شده برای اتمام پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: با تکمیل این پروژه‌ها پوشش شبکه ملی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان به ۹۸ درصد رسید ضمن اینکه هشت سایت مخابراتی دیگر در دست بهسازی است و به‌زودی وارد مدار می‌شود.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه در دو ماه اخیر ۲۶۴ روستا را با ۱۶۷ میلیارد اعتبار به شبکه اینترنت متصل شدند، ادامه داد: مدیران استانی با نظم و برنامه مثال زدنی کارهای نصب و راه‌اندازی این سایت‌ها را انجام دادند که همراه اول بار اصلی توسعه را با مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات به عهده داشت اما پشتیبانی مناسبی انجام دادند و شرکت ایرانسل نیز با وجود زمان کمی که داشت، تلاش زیادی انجام داد.

عقب‌مانده‌ترین پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان است که به دلیل مشکلاتی که در تامین تجهیزات به وجود آمد ۴۵ روز در اجرای این طرح تاخیر داریم

آذری جهرمی با بیان اینکه طی یکماه آینده هشت سایت مخابراتی استان همدان وارد مدار می‌شود و با این اقدام ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی متصل خواهند شد؛ عنوان کرد: عقب‌مانده‌ترین پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان است که به دلیل مشکلاتی که در تامین تجهیزات به وجود آمد ۴۵ روز در اجرای این طرح تاخیر داریم.

وی بااشاره به اینکه اتصال یک‌هزار و ۲۰۰ روستا از سه هزار و ۷۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان باقی مانده بود که ۴۰۰ روستای آن به شبکه ملی متصل شد و ۸۰۰ روستا باقی مانده که تا پایان دولت به شبکه ملی متصل خواهند شد، عنوان کرد: مقرر بود تا آخر اردیبهشت ماه این پروژه‌ها به اتمام برسد که با توجه به مشکلات پیش آمده در تامین تجهیزات سعی می شود تا پایان دولت تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود به حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد: با ایجاد شرایط مناسب زیرساخت های لازم برای حضور حداکثری مردم را در انتخابات ۱۴۰۰ فراهم خواهد شد.

همدان، نخستین استانی است که پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت دارد
آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه همدان، نخستین استانی است که پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت دارد البته کارهای مهمتری مانده که باید در سراسر کشور انجام شود، اظهار کرد: یکی از دعواهای کاندیداها بر سر حوزه ارتباطات است چراکه آینده کشور ما و دنیا وابسته به فضای مجازی است و باید کاندیداها در رابطه با آن برنامه خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه محدودیت فضای مجازی دیگر قابل اعمال نیست، عنوان کرد: اگر گفتمان روی محدودیت و عدم محدودیت بماند یعنی پس‌رفت کردیم و نگاه رهبری به این فضا نیز نگاه فرصت محوری بوده و تهدیدات با استفاده از فرصت‌ها دفع می‌شود.

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه همواره باید از فرصت‌ها بهره برد و به فکر توسعه بود چراکه ارتباطات عرصه پراهمیتی شده و در حال حاضر عرصه‌ قضاوت مردم است، عنوان کرد: اگر کسی مسئولیت قبول می‌کند نباید به فکر منافع شخصی باشد و باید پای حرفی که زده بایستد.

تمام روستاهای استان همدان به تلفن ثابت دسترسی دارند و پوشش تلفن همراه در آنها ۹۸ درصد است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه پس از بررسی وضعیت استان همدان در شهریورماه سال گذشته احداث ۱۶۴ سایت مخابراتی در استان همدان نهایی شد که تا امروز تمام سایت ها به بهره برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر تمام روستاهای استان همدان به تلفن ثابت دسترسی دارند و پوشش تلفن همراه در آنها ۹۸ درصد است.

مجتبی ساکی اتصال به شبکه ملی اطلاعات در روستاها را مهمتر از شهرها دانست و با بیان اینکه پوشش سراسری روستاها اولویت است، افزود: طی هشت ماه گذشته نرخ اتصال به اینترنت از ۷۳ درصد به ۹۷.۵ درصد رسیده و موقعیت خاص استان همدان به عنوان قطب ارتباطات غرب کشور شرایطی ایجاد کرده که می تواند در آینده ای نزدیک به نقطه پایلوت سرویس دهی اینترنت غرب کشور تبدیل شود.

وی از احداث و ارتقاء ۱۵۴ سایت توسط همراه اول خبر داد و با بیان اینکه این اقدام ۲۳۴ روستا را تحت پوشش قرار داد، گفت: ۴۳ روستا نیز تحت پوشش سرویس دیگری بودند ضمن اینکه ایرانسل با احداث و یا ارتقاء هفت سایت ۳۰ روستا را تحت پوشش قرار داد.

ساکی در خصوص وضعیت ارتباطات سیار استان همدان نیز گفت: تا پایان سال ۹۸ تعداد سایت های ارتباطات سیار ۴۸۰ نقطه بوده که این آمار در پایان سال گذشته به ۷۱۳ سایت و در بخش ارتباطات روستایی (wll) با اتمام عملیات برگردان تعداد ۲۲۵ سایت به شبکه همراه اول اضافه و سهم سایتهای روستایی از ۳۲ درصد به بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه نقاطی که ایرانسل انتخاب کرده صعب العبور بوده و زمان اجرای طرح را افزایش داده است، اظهار کرد:  ۱۶۲ میلیارد برای ۱۶۴ سایت سرمایه‌گذاری شده‌ ضمن اینکه روستاها و مناطق دورافتاده پوشش داده شد.

۹۷.۵ درصد مناطق جغرافیایی همدان به اینترنت دسترسی دارند
وی پوشش جاده ای اتوبان تهران- ساوه و ساوه- همدان را مهم برشمرد و با بیان اینکه پوشش این مسیرها در محدوده همدان تکمیل شده و در استان مرکزی مشکل وجود داشت که با بهینه سازی؛ پوشش این منطقه هم نهایی شد، عنوان کرد: در حال حاضر ۹۷.۵ درصد مناطق جغرافیایی همدان به اینترنت دسترسی دارند.

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

استاندار همدان نیز همدان را به یک کارگاه بزرگ سازندگی تشبیه کرد و گفت: همدان استانی پیشرو در اتصال به شبکه ملی اطلاعات است و ۹۹.۲ درصد خانواده‌های روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه ۲۴ درصد این رشد در سه ماه رخ داده و تحول قابل ستایش است، گفت: همدان از استان‌های پیشرو در استفاده از فرصت‌های ایجاد شده است.

روستاهای بالای ۲۰ خانوار بخش زند که مشکل جدی در پوشش دهی اینترنت داشتند، به شبکه ملی متصل شدند

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز با بیان اینکه در سفر اسفندماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان همدان قول داده شد که روستاهای بالای ۲۰ خانوار بخش زند که مشکل جدی در پوشش دهی اینترنت داشتند، به شبکه ملی متصل شوند، گفت: ۴۷ روستای شهرستان ملایر به شبکه ملی متصل شد که از این تعداد ۲۳ روستا در بخش زند قرار دارد.

قدرت اله ولدی با اشاره به اینکه در حال حاضر از تعداد ۱۶۸ روستای بالای خانوار شهرستان ملایر ۹۵ درصد روستاها به شبکه ملی متصل هستند و طبق قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی دو ماه آینده نیز پنج درصد باقیمانده به شبکه ملی متصل می شوند، گفت: ملایر تنها شهر در خاورمیانه است که صاحب ۲ عنوان جهانی مبل و منبت و انگور است به طوری که ۳۰ درصد کسب و کار و اشتغال شهرستان ملایر در حوزه مبلمان منبت و ۳۰ درصد در حوزه کشاورزی است.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه سایت ۴G بی تی اس منطقه کلیایی با پوشش هفت کیلومتری با اعتباری افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان نصب شده که با راه اندازی آن ۱۰ روستای بخش پیرسلمان تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: براساس طرحی از وزارتخانه اپراتورها از جمله ایرانسل، رایتل و همراه اول باید سه درصد از درآمد خود را در مناطق محروم هزینه کنند که در همین راستا سایت ۴G بی تی اس در منطقه محروم کلیایی اجرا شده است.

سعید کتابی با بیان اینکه شش سایت ۳G روستایی نیز در شهرستان اسدآباد افتتاح و راه اندازی شد که در این پروژه سایت ۳G روستاهای ویرایی، ایوراع، ده سفید، حبشی، آهوتپه، قره بلاغ افتتاح و ارتقاء از ۲G به ۳G سایت این روستاها موجب بهبود بخشی آنتن دهی ۹ روستای دیگر شد، گفت: در حال حاضر  اینترنت ۹۰ درصد از روستاهای اسدآباد ۳G است.

وی با یاداوری اینکه سایت های موبایل نقاط مختلف شهرستان اسدآباد در روستاهای بالای دوهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت به ۴G ارتقاء یافته و تعداد کمی در نواحی روستایی ۲G هستند، افزود: سه روستا در شهرستان اسدآباد فاقد اینترنت همراه هستند و برای خدمات رسانی از اینترنت ADSL استفاده می کنند.

کد خبر: ۸۹٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha