۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۰
نقش آفرینی مافیای واردات در دپو کالا های اساسی در گمرک
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازار مطرح کرد

نقش آفرینی مافیای واردات در دپو کالا های اساسی در گمرک

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کالاهای دپو شده در گمرک ضرورت روز جامعه است و تاخیر در ترخیص آنها می تواند خسارات زیادی به مردم وارد کند.

حجت الله فیروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره دپوی کالاهای اساسی در گمرک و بی توجهی مسئولین در این رابطه، اظهار داشت:در حال حاضر مقادیر قابل توجه ای از کالاهای اساسی مردم در گمرکات کشور دپو شده که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه دپوی کالای اساسی مردم در گمرکات به چند موضوع ارتباط دارد، بیان داشت: مقررات و قوانین پیرو آزادی سازی کالاها از گمرک باید اصلاح شود به ویژه که ما در این راستا می توانیم از ظرفیت شورای هماهنگی سران قوا هم استفاده کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر دولت در این بخش خلا قانونی دارد می تواند از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و همچنین می تواند از مجلس مصوبه بگیرد.

فیروزی بیان داشت: بسیاری از کالاهای دپو شده در گمرک ضرورت روز جامعه است و تاخیر در ترخیص آنها می تواند خسارات زیادی به مردم وارد کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مافیای واردات در دپو کالای اساسی در گمرک بیان داشت: بالاخره باید با یک نگاه بد بینانه به حوزه های اقتصادی و این قبیل حرکات نگاه کرد و باید احساس کنیم که حتما نفع افرادی در دپو کردن کالاهای اساسی در گمرک وجود داشته تا به عنوان مثال بشود در افزایش قیمت آن کالاها منافعی را پیش برد.

این نماینده مجلس بیان داشت: اتفاقا بنده معتقدم که این محافل، محافلی است که دولت ها باید به آن ورود کنند چراکه اعمال حاکمیت در اینگونه موضوعات مهم و به در بخور است واگرنه اگر دولت بخواهد در این زمینه دخالت کرده و تصدی گری کند، خلاف قانون عمل کرده است.

کد خبر: ۸۹٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha