۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
افزایش ۳ برابری وسعت گلخانه‌های همدان برای گذر از کم آبی
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

افزایش ۳ برابری وسعت گلخانه‌های همدان برای گذر از کم آبی

همدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تدوین سند راهبردی بخش کشاورزی استان همدان گفت: وسعت گلخانه‌های همدان برای گذر از کم آبی سه برابر شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان؛ منصور رضوانی جلال گفت: در حال حاضر برنامه زمان بندی شده سه ساله در تمامی شهرستان‌های استان همدان برای احداث گلخانه‌های بزرگ در حال اجراست و تا پایان امسال باید ۲۱۰ هکتار گلخانه به مجموع گلخانه‌های استان افزوده شود.

وی گفت: همدان با دارا بودن بهترین شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز یکی از مستعدترین استان ها برای تولیدات کشاورزی گلخانه ای است.

رضوانی جلال با تشریح مزایای کشت گلخانه ای گفت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید مساحت گلخانه های استان همدان ۷۵ هکتار با تولید ۱۸ هزار تن انواع سبزی و صیفی بود اما مساحت گلخانه های استان تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۱۷۶ هکتار افزایش یافته و  ۴۵ هزار تن انواع محصول سبزی و صیفی شامل خیار، گوجه، فلفل و سایر اقلام از این گلخانه ها تولید شده است.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۵ هکتار گلخانه در استان همدان احداث شده است، گفت: در حال حاضر هشت هکتار گلخانه در دست اجرا است و  ۴۲۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان در حال برنامه‌ریزی، مطالعه و احداث زیرساخت است.

رضوانی جلال با بیان اینکه بیشترین سطح کشت محصولات گلخانه‌ای استان همدان به گوجه فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد، گفت: کشت های دیگر از جمله سبزیجات برگی نیز در گلخانه‌ای استان تولید می‌شود ضمن اینکه به دنبال احداث شهرک گلخانه‌ای سبزی در همدان هستیم.

کد خبر: ۸۹٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha