۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
توقیف ۸۰ هزار دستگاه استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال
سخنگوی ناجا خبر داد

توقیف ۸۰ هزار دستگاه استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال

حاجیان، معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا، از برخورد جدی پلیس با معضل قاچاق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال و انهدام مزارع مربوطه خبر داد.

به گزارش بازار، سردار مهدی حاجیان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا آخر فروردین سال جاری نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال و لوازم جانبی به ارزش بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال با تلاش پلیس‌های تخصصی ناجا توقیف شده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در برخورد با استخراج غیر قانونی ارزهای دیجیتال در کشور جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و انهدام تعدادی زیادی از مزارع مربوطه اقدام کرده و در این زمینه نزدیک دو هزار پرونده تشکیل و به همراه متهمان به دستگاه قضائی معرفی شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ناامن بودن خرید و فروش و سرمایه گذاری در رمزارزها، اظهار کرد: محیط داد و ستد ارزهای دیجیتال جولانگاه کلاهبرداران حرفه‌ای بوده و تاکنون تعدادی زیادی از هم وطنان به دلیل نداشتن علم و دانش کافی در این حوزه، با گرفتاری در دام مجرمان حرفه‌ای سرمایه‌های خود را از دست داده اند.

معاون اجتماعی ناجا با توجه به تهدیدات زیاد خرید و فروش ارزهای دیجیتال و احتمال از بین رفتن همه سرمایه آنها، به مردم توصیه کرد در انجام معاملات ارزهای دیجیتال ریسک نکنند.

سردار حاجیان با اشاره به نقش مخرب فعالیت غیر قانونی اینگونه دستگاه‌ها در نظام اقتصادی کشور و شبکه توزیع و برق رسانی به دلیل مصرف بیش از اندازه برق گفت: پلیس در راستای وظایف قانونی، آمادگی کامل برای همکاری با نهادها و ارگان‌های ذی ربط به ویژه وزارت نیرو در خصوص شناسایی و توقیف ماینرها و جمع آوری مزارع غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال و دریافت اطلاعات مردمی در این خصوص از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ را دارد.

کد خبر: ۸۹٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha