۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
۱۱ شهرک صنعتی زنجان به شبکه گاز کشور متصل هستند
مدیرعامل شرکت گاز زنجان:

۱۱ شهرک صنعتی زنجان به شبکه گاز کشور متصل هستند

زنجان- مدیرعامل شرکت گاز زنجان گفت: گازدار شدن صنایع نشان دهنده وابستگی مستقیم آنها به صنعت گاز است و ۱۱ شهرک صنعتی استان زنجان به شبکه گاز کشور متصل هستند. 

به گزارش بازار به نقل از شرکت گاز زنجان،موسی احمدلو گفت: با بهره مندی ۸۵ صنایع عمده و جزء از نعمت گاز طبیعی در سال گذشته تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی استان به دو هزار و ۳۶۱ واحد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه گازدار شدن صنایع نشان دهنده وابستگی مستقیم آنها به صنعت گاز است، اظهار کرد: تمام ۱۱ شهرک صنعتی استان به شبکه گاز کشور متصل هستند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه شرکت های صنعتی بزرگ و فعال خارج از شهرک های صنعتی نیز از انرژی گاز استفاده می کنند، افزود: تجهیز شهرک های صنعتی و شرکت های فعال به انرژی گاز گامی مهم و اساسی در راستای توسعه صنایع مختلف در استان زنجان است.

 احمدلو با اشاره به اینکه عملکرد صنعت گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است؛ تصریح داشت: ۱۱شهرک صنعتی اشراق، نوآوران، هیدج، شریف، خدابنده، خرمدره، تخصصی روی، طارم، ماهنشان، افق ابهر و شهرک صنعتی انگوران دارای واحد صنعتی فعال و بهره مند از گاز هستند.

وی همچنین از بهره مندی دو ناحیه صنعتی فعال ایجرود و ناحیه صنعتی طارم از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: سه محور صنعتی ذاکر– بناب، روی و نورین نیز از گاز طبیعی استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به نقش موثر سوخت گاز طبیعی در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از قطع درختان و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بر ضرورت توسعه گازرسانی و تامین گاز مورد نیاز صنایع استان تاکید کرد و گفت: اجـرای عملیات خطـوط انتقـال گـاز در نقـاط مختلف استـان برای تقویت و تکمیـل زیرساخت‌های گاز به شهرها، روستاها و صنایع، جایگزینی گاز طبیعی با سوخت های میان تقطیر در صنایع عمده استان و صرفه جویی در مصرف سوخت از مهم ترین برنامه های گاز زنجان در سالجاری است. 

کد خبر: ۸۹٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha