۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
روزانه ۴۰۰ تن مواد اولیه فولادی تحویل اردبیل می‌شود/ واگذاری ۴معدن سنگ آهن
رئیس انجمن صنایع فلزی و فولادی اردبیل:

روزانه ۴۰۰ تن مواد اولیه فولادی تحویل اردبیل می‌شود/ واگذاری ۴معدن سنگ آهن

اردبیل- انصاری، رئیس انجمن صنایع فلزی و فولادی اردبیل گفت: روزانه کمتر از ۴۰۰ تن سهمیه آهن اسفنجی و ورق به اردبیل تحویل داده می‌شود که پاسخگوی نیاز کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نیست.

نادر انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کارخانه‌های فولاد و تولید شمش کمبود مواد اولیه تأمین شده از طریق بورس است که در این ارتباط به تناسب نیاز استان مواد اولیه وارد کارخانه‌ها نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اکثر واحدهای تولیدی در تأمین آهن اسفنجی و همچنین ورق‌های فولادی با مشکلاتی روبه‌رو هستند در حالی که استان‌هایی نظیر یزد سهمیه بیش از ۱۰ هزار تنی دریافت می‌کنند که به معنای واقعی این کمبود مواد اولیه و نقدینگی تولیدکنندگان را به شدت نگران کرده است.

رئیس انجمن صنایع فلزی و فولادی اردبیل با بیان اینکه از طریق بورس نیز امکان خرید به شکل گسترده وجود ندارد، گفت: برخی از کارخانه‌ها مجبور هستند مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه کنند که این موضوع نیز هزینه‌های سنگینی را در بر می‌گیرد.

انصاری صنعت فولاد کشور را زمینه‌ساز اشتغال مولد و غیرمولد اعلام کرد و افزود: به ازای هر شغل مستقیم در این عرصه ۱۰ شغل غیرمستقیم نیز به وجود می‌آورد که این خود ظرفیت عظیم اشتغالزایی در این بخش است.

وی از نبود واحدهای تولید مواد اولیه و همچنین عدم واگذاری معادن سنگ آهن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و خاطر نشان کرد: جای تعجب است که چهار معدن سنگ آهن در این استان به افراد غیربومی سپرده شده که استخراج این مواد همراه با ارزش افزوده‌ آن نصیب سایر مناطق کشور می‌شود.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما آمادگی داریم با توسعه صنایع فولاد سپهر تا ۵۰ درصد ظرفیت تولید را افزایش دهیم اما به شرط تأمین مواد اولیه و تأمین نقدینگی از طریق منابع بانکی است که انتظار می‌رود مسئولان امر در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها یاریگر ما باشند.

رئیس انجمن صنایع فلزی و فولادی اردبیل بیان کرد: در کنار همه این مشکلات در روزهای اخیر افزایش سرسام‌آور نرخ برق و گاز نیز بر دغدغه‌ها افزوده به طوری که هزینه تأمین برق چهار برابر و گاز نیز دو برابر شده که این خود گرفتاری‌ تولیدکنندگان را چندین برابر کرده است.

کد خبر: ۸۹٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha