۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
مرکز کارگاهی و فروش صنایع دستی در آبادان ایجاد شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مرکز کارگاهی و فروش صنایع دستی در آبادان ایجاد شود

آبادان- محمدزاده، یک فعال در زمینه پارچه نگاری و چاپ دستی آبادان گفت: از مسئولان انتظار می‌رود مکانی را به عنوان کارگاه و مرکز فروش برای هنرمندان آبادان در نظر بگیرند.

شقایق محمدزاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وظیفه دولت ارائه راهکارهای کارآمد، مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی به منظور هموار کردن مسیر کارآفرینان و اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه باید از افراد متخصص و با فکر و بینش جدید در این زمینه استفاده شود، افزود: همانگونه که برای تیم ملی از مربیان خارجی استفاده می‌شود برای صنایع دستی نیز می‌توان از مغزهای متفکر صاحب ایده در خارج از ایران نیز دعوت به عمل بیاید.

این فعال در زمینه پارچه نگاری و چاپ دستی آبادان، نداشتن فروش را مهم‌ترین مشکل فعالان صنایع دستی عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های سراسری با هزینه کمتر برای فعالان این حوزه، ارسال آثار آنها در نمایشگاه‌های خارج از کشور حتی بدون حضور خود هنرمند و یا به عبارتی، گروهی مسئولیت فروش را بر عهده بگیرند و اقدامات لازم را انجام دهند و همچنین ارتباط دادن هنرمندان داخل با گالری‌های خارجی و صادرات محصولات صنایع دستی باید در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت فروش نوین
محمدزاده در ادامه سخنان خود ایران را کشوری مهم در زمینه صنایع دستی همراه با هنرمندان مستعد قلمداد کرد و افزود: با این وجود در کشورهای دیگر به عنوان یک قطب مانند هند و ترکیه شناخته نشده و فکر می‌کنم به علت کمرنگ بودن زمینه تبلیغات و عدم معرفی شایسته هنر ایرانی مخصوصا در سال‌های اخیر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت فروش نوین توضیح داد: عدم آگاهی در زمینه مارکتینگ و فروش و همچنین عدم آشنایی با فضاهای جدید و آنلاین به جای فروش حضوری باعث شده که هنرمندان توانایی معرفی خودشان را نداشته باشند، مخصوصا بعد از شروع اپیدمی کرونا و بسته شدن راه ارتباط حضوری هنرمند و هنردوست این موضوع بیشتر خود را نشان داد.

این فعال در زمینه پارچه نگاری و چاپ دستی آبادان بهترین راه فروش در شرایط کرونایی را استفاده از بستر فضای مجازی دانست و گفت: به نظرم نقطه خوبی برای تحول فروش ایجاد شد اما به دلیل عدم آشنایی بسیاری از هنرمندان با فضای مارکتینگ، نتوانستند این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

لزوم استفاده از ایده‌ها
محمدزاده ادامه داد: البته نباید از روش فروش حضوری غافل شد و بعد از سپری کردن دوران کرونا باید تسهیلاتی برای کارگاه فروش یا غرفه دائمی در قسمت‌های مناسب و پرتردد شهر برای هنرمندان در نظر گرفته شود.

وی عدم ارائه راهکار کارآمد و استفاده نکردن نظرات افراد فعال، موفق و کارشناس را سبب کاهش رونق صنایع دستی برشمرد و بیان کرد: اگر این اقدام صورت نگیرد به طور حتم در کشوری که مهد فرهنگ و هنر بوده است بسیاری از صنایع دستی رو به فراموشی می‌روند.

این فعال در زمینه پارچه نگاری و چاپ دستی آبادان نداشتن کارگاه فعالیت، فروش و ارتباط با گالری‌ها و هنردوستان در شهرهای دیگر را از مشکلات فعالان صنایع دستی در آبادان عنوان کرد و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود مکانی را به عنوان کارگاه و مرکز فروش برای هنرمندان آبادان در نظر بگیرند.

تبلیغات موثر کشوری
محمدزاده ادامه داد: این مکان باید همراه با ارئه تسهیلات و در موقعیت مکانی مناسب و همچنین در دسترس مردم باشد که ارتباط بین هنرمند و هنردوست حفظ شود و دائما در تعامل باشند.

وی در پایان بر لزوم اجرای تبلیغات موثر کشوری برای معرفی هنرمندان آبادانی به منظور راهگشایی زمینه‌های همکاری تاکید کرد.

کد خبر: ۸۹٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha