۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷
عملکرد مناطق ویژه اقتصادی اشکالات جدی دارد| ضرورت رفع اشکالات سیاستی در مناطق آزاد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

عملکرد مناطق ویژه اقتصادی اشکالات جدی دارد| ضرورت رفع اشکالات سیاستی در مناطق آزاد

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:جذب سرمایه گذاری خارجی، ایجاد فناوری‌ و انتقال دانش فنی و تکنولوژی‌ از جمله ماموریت های مناطق ویژه به شمار می رود که در بسیاری موارد اشکالات جدی دارد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ایجاد هفت منطقه ویژه تجاری و اقتصادی در کشور گفت: مناطق آزاد یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در کشورهای دنیا هستند و در ایران هم تقریبا این ظرفیت در قوانین احصا شده است و از چند دهه قبل تا به امروز، این موضوع عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه عملکرد مناطق ویژه اقتصادی در کشور ما عملکرد مطلوبی نبوده است، بیان داشت: جذب سرمایه گذاری خارجی ، ایجاد فناوری‌ها و انتقال دانش فنی و تکنولوژی‌ها از جمله ماموریت های این مناطق به شمار می روند که در برخی موارد موفق عمل شده و در بسیاری موارد اشکالات جدی وجود داشته است.

وی تصریح کرد: علی رغم اشکالات احصا شده، مجلس تصمیم گرفت که لایجه دولت درباره ایجاد مناطق آزاد را تصویب کند، بنابراین ظرفیت جدیدی که ایجاد خواهد شد کمک خواهد کرد که ما بتوانیم با کشورهای اطرافمان در جاهایی که مرز مشترک داریم تبادلات تجاری در چارچوب این مناطق داشته باشیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه مناطق ویژه تجاری می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کند، بیان داشت: از این رو نگاه جدیدی به این لایحه شده است که باعث می‌شود تا مشکلاتی که در گذشته در این مناطق داشتیم برطرف شود. پیش‌بینی ما این است که ایجاد مناطق جدید می‌تواند اتفاق مثبتی در زمینه افزایش ظرفیت اقتصادی قلمداد شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در سیاست‌های بالادستی نظام مورد تاکید قرار گرفته است، بیان داشت: از این رو هم قانون و هم سیاست‌های بالا دستی مسیر حرکتی را جوری فراهم کردند که ما بتوانیم از مناطق آزاد استفاده کنیم و پیش بینی ما این است که به واسطه این امور، ما می توانیم شاهد توانمندی اقتصادی  کشور باشیم.

کد خبر: ۸۹٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha